sportbilsentusiasten wrote:
Kaber behöver kräm. chakra 200w skulle nog vara betydligt bättre.
Mera kräm kan vara en lösning på problemet, även om jag ändå tror att rummet är den största boven i sammanhanget. Byggnadsstandarden är ju inte den bästa i London.

När polaren nyligen fick ett extra eluttag inmonterat bad han installatören dra kabeln under trägolvet av estetiska skäl. Gissa om han blev förvånad/förfärad när han insåg att det under golvet bara fanns luft och ett lager jord!
sportbilsentusiasten wrote:
Hade han separat tunebox?
Jodå, han har tunebox. Blev vid köpet "garanterad" att LINN skulle släppa chakrafilter till äldre högtalare som Kaber mfl. Har själv förstått att så inte är fallet, men min polare har inte tappat hoppet än...
Stones wrote:
Har en fundering angående kabelstrumpan...hur beter den sig mot damm ?
Funkar finfint, dvs ingen dammsamlare! Vad gäller övriga funderingar kring min "operation" på K400 har jag mycket riktigt inte märkt någon som helst skillnad på ljudet. (Jag TROR inte att jag har bibehållen kvalité, jag VET!) För att förtydliga tog jag bara bort gummit
mellan kablarna, vilket innebär att de fortfarande är omgärdade av ett hölje av svart gummi. Skillnaden är att de ligger 5-6 mm närmre varandra än tidigare. En skillnad som är försumbar, i alla fall enligt mina öron!