selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 18:05

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 19:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Orkar inte räkna just nu, mina skivor är lite utspridda efter flytten.... Men Cornelis har jag 42 skivor med. Bowie har jag i stort sett alla han släppt utom samlingsskivorna. Samma för Neil Young, The Beatles (alla utom samling och bootleg), Belle & Sebastian (21st), Louise Hoffsten (13 st), Kraftwerk (13 st), Pink Floyd (21 st)... Dylan har jag säkert 25-30 st med.

/ B

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 20:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
Tack för tipset men jag tycker inte att dom där 80-tals skivorna är så bra.
Okay.. Tycker själv att "Ordinary Man" är en riktig höjdare. Iofs har jag bara hört den och Ride On-skivan, förutom lite lösa låtar som jag tjuvlyssnat på från nätet.

Last edited by equi2 on Tue Oct 17, 2006 21:42, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 20:36 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Kul när man börjar räkna...

36 Elton John, varav 31 vinyl.
24 George Benson, varav 19 vinyl.
19 George Duke, varav 17 vinyl.

Lite tokig är man nog, alla är inte ens bra, men man vill ju ha så många som möjligt...

/Per

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 22:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Frank Zappa: 60 titlar på CD.

Yes: 22 titlar på CD.

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 22:36 
Site Admin
Site Admin

Tänkte just att det var en tråd för dig Tjagge :D

För att hålla mig on topic så har jag 7 album med Dream Theater, delad förstaplats med Metallica.

Bra tråd för övrigt, har några nya grupper att kika upp. När någon här sitter med 15-20+ skivor av en artist jag knappt känner till känner jag att mina artistkunskaper är lite bristfälliga :?

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 09:47 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Har förstått att det är en del här som sitter på en hel del plattor. Har själv ca 1000st (CD). Är det nån som har nåt tips på smart förvaring av 1200-1500 CD. Har själv ett par Billy som jag har borrat och slängt in extra hyllplan i. Det som stör mig är att de är 1 dm för djupa.

// j o h n

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 09:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ringhelm wrote:
Har förstått att det är en del här som sitter på en hel del plattor. Har själv ca 1000st (CD). Är det nån som har nåt tips på smart förvaring av 1200-1500 CD. Har själv ett par Billy som jag har borrat och slängt in extra hyllplan i. Det som stör mig är att de är 1 dm för djupa.

// j o h n
Benno är ett ganska billigt och ganska snyggt, finns även det på ikea.

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 09:52 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Benno hade varit kanon om det rymde 50-70 plattor/hylla.
// j o h n

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 10:11 
Site Admin
Site Admin

Jag har Billy som jag lagt in plankor bakom skivorna i. På så vis är det inte ett problem med djupet.

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 15:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ayn wrote:
Jag har Billy som jag lagt in plankor bakom skivorna i. På så vis är det inte ett problem med djupet.
Jag har Billy med dom CD-insatser som finns till, djupet blir perfekt. Dock har jag för mig att dessa inte finns i vitt. En kompis hittade hylla med perfekt djup för CD på hyllcenter http://www.hyllcenter.se . Här verkar man kunna "skräddarsy" till de flesta ändamål.

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 15:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ringhelm wrote:
Benno hade varit kanon om det rymde 50-70 plattor/hylla.
// j o h n
Jo men om du ställer två-tre benno bredvid varandra blir som du vill ha det. Kika på min presentation så finns halv ok bild.

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 18:27 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Det blir ett himmla plockande varje gång nya plattor inhandlats för att få in dem i ordning om man har Benno/insatser dessutom gillar jag ine utseendet - smaken e som (!). Har sett att det finns specialanpassade möbler för ändamålet utomlands. Men möbler vill man se live innan köp. Får väll måttbeställ hos snickare i värsta fall; lär dock kosta en slant.

// j o h n

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 20, 2006 20:08 
Site Admin
Site Admin

Ringhelm wrote:
Det blir ett himmla plockande varje gång nya plattor inhandlats för att få in dem i ordning om man har Benno/insatser dessutom gillar jag ine utseendet - smaken e som (!). Har sett att det finns specialanpassade möbler för ändamålet utomlands. Men möbler vill man se live innan köp. Får väll måttbeställ hos snickare i värsta fall; lär dock kosta en slant.

// j o h n
Det är just därför som jag har plankor bakom istället för insatser. Varje hylla rymmer ju en ansenlig mängd skivor, så när man köper nya skivor är det förhållandevis få skivor som man behöver flytta.

Kan varmt rekommendera planklösningen helt enkelt :)

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 21, 2006 15:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tja:

Dylan; Det mesta ordinarie med en hel del dubletter. De nya utgåvorna i mono på Sundazed är kanon och rättfärdigar dubletter. Saknar vissa på vinyl men det skall rättas till.
Som bubblare ligger Neil Young, Cornelis och några andra ikoner men ledningen är nog helt ohotad. Få artister idag når upp i samma numerär.
Jag har ingen skiva med Lundell, fick en skiva en gång men sen kastade jag! Däremot en låt på samlingen "Den flygande Holländaren" och det är illa nog.

Beethoven om vi pratar kompositör. Betydligt fler skivor än Dylan, de flesta på CD. Sen kommer Bach, Wagner, Mahler, Stravinskij samt en massa fler Ryssar.

Jag sitter långt hemifrån och skriver det här och börjar genast sakna musik.........

/Erik

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 21, 2006 17:25 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Tror minsann det är 2 låtar av lundell på dubbel lp:n den flygande holländaren :) (Sen är det 4 låtar till på dubbel cd:n om jag minns rätt men kommer inte ihåg om någon av dem var med lundell)

Skämt åsido så har väl lundell gjort ett par plattor som är mindre bra, låtarna på flygande holländaren har väl aldrig heller suttit som gjutna direkt... Hans bra plattor däremot (och det finns några stycken) kan ge väldigt mycket tycker jag

Erik, har du tips på bra inspelningar i din klassiska samling? Vore kanon om du kunde droppa en lista med favoriter i tråden

Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00