Broccoli wrote:
Nej, generellt är det väl inte. Men när jag snurrade runt i diverse hifibutiker i Göteborg runt 1993 kunde man bli illa bemött om man nämnde att man gillade Linns idé om hur hifianläggningar bör bedömas. T.ex. blev jag hånad på Ågrens för att jag tyckte att Lingo verkade vara en bra produkt, på Hifi-stället utbrast man att "Hos oss är Linn en svordom", och på Radiolagret avfärdade man mig som ej seriös spekulant så det var nog lika bra att jag gick. Möjligen spelade min låga ålder in för bristen på respekt i bemötandet (jag var då 14-15).
Kan inte låta bli att le och kontra med uttryck såsom "H/K? Dom duger ju inte ens att gödsla en åker med!" eller "amerikanska mångkilovägande bastuaggregat"

Själv kör jag BMW men har hört hur många negativa kommentarer som helst om det märket från andra märkesanhängare (bader meinhof-wagen, pizzaräser, kebabkärra, körs bara av bonnlurkar i keps, rosthögar, överdrivet dyra att hålla igång, överprissatta, livsfarliga - inte roliga, tekniskt efterblivna, rödljusloosers.. you name it). Point being, entusiaster gillar att intala sig själv att hörnet dom står i är det bästa hörnet.
När sen dessa entusiaster går över till andra hörn och berättar om sitt eget hörn så krockar det. Säkerligen har detta hänt bra många gånger på RC ("det svänger inte.." - "lyssna på mellanregistret, mjukt och fint" - "jomen i Linn-termer så.." - "ajfan, ännu en sån..") och Jörgen lär ha haft sin fair share av RC-folk på besök som letat Watt och rör-"sound" ("bra va? käkar H/K till frukost" "nä det var för kylig diskant. vad har du för klass A-grejer?" - "??.. !").
Haha .. måste finnas många sköna historier

Tyvärr en era på väg att gå i graven då ingen Linn-tillväxt skett sedan typ -03 när Jögga slog igen butiken. "Linn-besök" på RC torde ha upphört för länge sedan så varför dom fortfarande blir sura när nån säger Linn är ju lite lustigt.