selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 19:55

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon Aug 28, 2006 13:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
Senaste numret av HiFi & Musik damp precis ner i lådan och måste flagga för testet av Linn´s Majik system.

Image

Tidningen gav väldigt goda betyg för detta system.
"Saxat ur tidningens summering"

+ Timing & musikalitet av referensklass. Superb CD-spelare, Riktigt bra RIAA-steg, Helgjuten som kombination.

- Begränsad effekt hos slutsteget.

= Majik är som namnet antyder en magisk bra kombination för alla 2-kanalsälskare. Vare sig man vill spela vinyl eller CD-skivor ger den otroligt fina förutsättningar för otaliga högtidsstunder med dina favoritskivor!

_________________
För att komma till källan måste man simma mot strömmen.


Top
   
PostPosted: Mon Aug 28, 2006 15:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun May 23, 2004 16:59
Posts: 869
Location: Södra Sverige
Quote:
- Begränsad effekt hos slutsteget.
Spontant undrar man ju om det är något de hört, mätt eller läst...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Sep 02, 2006 07:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Jun 30, 2005 00:41
Posts: 571
Location: Malmö
Även jag har läst artikeln och den var mkt positiv men man undrar lite grand vad de kan ha haft för kringutrustning, högtalare, kablage etc. Vidare stod det ingenting alls om att driva anläggningen aktivt ngt som är typiskt för Linn. Lite svagt tycker jag. Men det är klart man blir sugen på ett nytt köp ...

_________________
Peter 18


Top
   
PostPosted: Sun Sep 03, 2006 01:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
teatime wrote:
Quote:
- Begränsad effekt hos slutsteget.
Spontant undrar man ju om det är något de hört, mätt eller läst...
Antagligen är det från en jämförelse med C2200. Faktiskt stötte jag på artikelförfattaren i en Linn-butik nära mig. Vid detta tillfälle hördes det på Ninka i alla fall. Att man gå aktivt nämns ju faktiskt, artikeln är ju en beskrivning av Majik-systemets tre komponenter och på det hela taget så har jag väl inga egentliga klagomål. Det är ju bra att det uppmärksammas i en tidning med den spridning som den faktiskt har. Men jag håller med ju om att all kringutrustning skall redovisas.

Vidare i tidningen så har samma författare skrivit en artikel om tunedem (även om han inte kanske nämnde just detta ord). Läste den inte så noga dock. Sedan en artikel om möbler och det var kul att Harmonihyllan kom med där, dock inga provlyssningar av vad ett bra rack kan göra.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 03, 2006 21:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Tyckte väl att testet av Majik-systemet var okay. Går ju inte att nämna allt och det nämndes både för-, och nackdelar. Kringutrustning skulle så klart ha nämnts. Vill bara minnas att det stod nånstans?

Möbelartikeln störde mig dock lite. Dom skrev bara lite om olika möbler och nån form av test blev det aldrig, vilket jag trodde från första början skulle bli av.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 04, 2006 10:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
Ovanligt intressant H&M nummer før oss Linn-frælsta.

Artikeln om Magik var mycket positiv och æven en liten lektion i source first och tune dem.

Tyværr blev jag dock rejælt besviken på artikeln om stereomøblerna, som var den direkta orsaken till att jag pockade upp tidningen medan jag sprang genom Arlanda. Hur kan man i en seriøs tidning ha en artikel om møbler utan att testa dem?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Sep 04, 2006 11:08 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Andra skulle nog vända på resonemanget, att det vore konstigt att testa möblerna. Det beror på vilken inställning man har - här på forumet är den allmänna uppfattningen att möbler gör en hel del skillnad för ljudet, medan det snarare är tvärtom på en del andra forum.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited