selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 21:45

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Aeon Flux
PostPosted: Sun Jun 11, 2006 01:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Berättelsen baseras på en tecknad MTV-serie som gick för ett gäng år sedan. Storyn hålls true till originalet vad jag kan förstå och som alltid när man försöker göra film av tecknat (eller på annat sätt "orealistisk" film) krävs det att betraktaren förmår anpassa sin sinnesstämning till den värld som återges. Gillar man att sitta och klaga på att saker "minsann inte alls skulle funka så där i verkligheten" är detta inte rätta filmen, men för oss andra är den överraskande kul! MTV-serie.. jag hade låga förväntningar, men är glad jag såg den!

Med låg men inte obefintlig spoilervarning kan jag hinta om att storyn är väldigt lik den fabricerade i The Island. Inte jordens mest nyskapande story, men den funkar!

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 Post subject: Re: Aeon Flux
PostPosted: Thu Jun 15, 2006 09:14 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Thu Mar 18, 2004 11:08
Posts: 99
Location: Umeå
Filmen var en klart positiv överraskning. Inget för den som förväntar sig en djup story med mycket hjärta och hjärna utan snarare passande för den som känner för att runda av veckoslutet med lite popcorn, öl/läsk och en lättsam film. 93 minuters ganska stilistisk cinematografi med en handling som faktiskt håller om än, som sagt, inte speciellt omvälvande. Jag likställer den här typen av filmer med upplevelsen av att varva sina vanliga plattor med lite Scooter i stereon emellanåt. :D Tilläggas bör att jag är en sucker för mörktonad icke startrekig sci-fi så jag är säkert extremt partisk.

_________________
"It's better to watch stuff, than to do stuff" - Homer Simpson


Top
   
 Post subject: Re: Aeon Flux
PostPosted: Fri Aug 11, 2006 13:58 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:28
Posts: 434
daniel.n wrote:
Med låg men inte obefintlig spoilervarning kan jag hinta om att storyn är väldigt lik den fabricerade i The Island. Inte jordens mest nyskapande story, men den funkar!
Tycker att The Island är den bättre filmen av de två.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited