selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 22:26

All times are UTC+02:00

Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Jul 14, 2006 21:09 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Hej. Jag tänker nu sälja min anläggning. Jag har kontaktat Tonläget i Göteborg via mail för värdering ... utan svar.

Majik-I 002327 med original fjärr
Karik 009288 med original fjärr
Numerik 005586
Samtligt kablage medföljer.
Ca 2x3 m K400 utan kontakter och lika långa "K20" gjorda från en K400 skickas med. Jag vet, det är non-audiophilic att göra så men jag vill inte investera i nya kablar när jag ska sälja mitt system.
Allt är i fint skick och funkar som det ska. Den stora fjärren har dock en repa... Dessa tre komponenter ihop med Keilidh på Clogs rockar väldigt bra, och då är ju Majiken ändå entry-level... Köp alltihop för en bra penning och du får nåt som låter jättebra och spöar det mesta i samma prisklass, fast det vet ni väl redan...
Jag vill helst sälja allt komplett såvida jag inte får allt sålt vid ungefär samma tidpunkt. Om du vill så ring gärna.
Jag har sett Majikar gå för ca 4000 tidigare och med Karik/Numerik och kablage till den så prissätter jag 8000 kronor för alltihop.
Tony 0704-612 377

Last edited by Sågare on Sat Jul 29, 2006 00:08, edited 2 times in total.

PostPosted: Mon Jul 17, 2006 10:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sågare wrote:
Jag har kontaktat Tonläget i Göteborg via mail för värdering ... utan svar.
Inte så konstigt, eftersom de har semesterstängt.

PostPosted: Mon Jul 17, 2006 11:12 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Pediatrik wrote:
Sågare wrote:
Jag har kontaktat Tonläget i Göteborg via mail för värdering ... utan svar.
Inte så konstigt, eftersom de har semesterstängt.
Då har dem all rätt att inte svara men jag mailade före semestern...
De kanske är för populära för att hinna svara?? :?

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 17, 2006 11:23 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Mail är inte alltid det bästa alternativet. Även om många använder internet för att kommunicera idag så finns ju även den gamla hederliga telefonen. :wink:

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 17, 2006 12:02 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

mysak wrote:
Mail är inte alltid det bästa alternativet. Även om många använder internet för att kommunicera idag så finns ju även den gamla hederliga telefonen. :wink:
Det är så sant. Jag vet själv att när jag besökt butiken så har dem alltid kunder och det är ju inte som att besöka SIBA när man är Linn kund...
Det tar en bra stund och telefonen kommer i andra hand.
Men ni kanske kan tycka till om mitt pris? Är det rimligt?

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 17, 2006 12:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag personligen tycker 8000:- för karik/numerik är i överkant med tanke på att Ikemi ligger från ca 11000:- idag.
Karik är ju dessutom lite svår på vissa reservdelar vilket gör att de är lite vanskliga att köpa.
Det finns säkert många åsikter om detta och jag kan ju givetvis ha fel men skulle vilja tro att man kanske får sänka priset lite på just dessa.

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 17, 2006 12:50 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

stranna wrote:
Jag personligen tycker 8000:- för karik/numerik är i överkant med tanke på att Ikemi ligger från ca 11000:- idag.
Karik är ju dessutom lite svår på vissa reservdelar vilket gör att de är lite vanskliga att köpa.
Det finns säkert många åsikter om detta och jag kan ju givetvis ha fel men skulle vilja tro att man kanske får sänka priset lite på just dessa.
Du har helt rätt! Jag har ändrat i min annons nu. Jag menar 8000 för allt... Majik + Karik + Numerik + kablaget :wink:

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 17, 2006 13:05 
Moderator
Moderator

Var i Sverige finns prylarna?

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 17, 2006 13:08 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

per wrote:
Var i Sverige finns prylarna?
BORÅS. 7 mil öster om Göteborg.

PostPosted: Sat Jul 29, 2006 00:06 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Sågare wrote:
Hej. Jag tänker nu sälja min anläggning. Jag har kontaktat Tonläget i Göteborg via mail för värdering ... utan svar.

Majik-I 002327 med original fjärr
Karik 009288 med original fjärr
Numerik 005586
Samtligt kablage medföljer.
Ca 2x3 m K400 utan kontakter och lika långa "K20" gjorda från en K400 skickas med. Jag vet, det är non-audiophilic att göra så men jag vill inte investera i nya kablar när jag ska sälja mitt system.
Allt är i fint skick och funkar som det ska. Den stora fjärren har dock en repa... Dessa tre komponenter ihop med Keilidh på Clogs rockar väldigt bra, och då är ju Majiken ändå entry-level... Köp alltihop för en bra penning och du får nåt som låter jättebra och spöar det mesta i samma prisklass, fast det vet ni väl redan...
Jag vill helst sälja allt komplett såvida jag inte får allt sålt vid ungefär samma tidpunkt. Om du vill så ring gärna.
Jag har sett Majikar gå för ca 4000 tidigare och med Karik/Numerik och kablage till den så prissätter jag 8000 kronor för alltihop.
Tony 0704-612 377
ALLT SÅLT!

Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00