selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat May 11, 2024 19:58

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 21, 2006 09:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
I första halvlek kändes svenska landslaget som ett enda kollektivt darrande asplöv. :evil: Höll verkligen på att tappa tron, men fasiken vad de skärpte till sig i andra. Helt plötsligt så spelade vi fotboll. Bra anfall, superba fasta situationer och inte minst mål!!! För att ha en susning mot Tyskland måste vi spela så i 90 minuter, minst!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 21, 2006 09:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
Kul att se hur Sverige under stora delar av andra halvlek belägrade engelsmännens straffområde. Trodde nog inte att Sverige var kapabla att skapa det trycket mot ett så bra lag som England!

Själv håller jag England som snäppet bättre än Tyskland så jag tycker nog att det känns ganska hoppfullt. Det brukar ju alltid passa Sverige bättre att slippa vara favoriter.

Det känns dessutom som om vi har rejält med sparkapital då två av våra bästa spelare, Larsson och Zlatan, har presterat långt från vad de egentligen kan. Nu är det bara att hoppas att VM varar tillräckligt länge för dem att komma igång... :P


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 24, 2006 17:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 746
Location: Stockholm
Efter 15 min seriöst tittade övergår jag nu till slö tittade med datorn i knäet. F-n vad trist man hade iaf hoppas på en spännade match, jaja det har hänt större mirakel förut.....

_________________
/Johan The member know as Clas!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 24, 2006 19:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
ja vad säjer man :(

Hade det inte varit för issakson hade vi förlorat med mera...fegt att inte byta ut henke istället för zlatan

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 24, 2006 19:03 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Tåkigt med straffmissen, 2-1 där hade det kunnat bli lite spännande iallafall.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 26, 2006 14:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
Vilken plattmatch! Försvaret läckte verkligen som ett såll periodvis. Klasskillnaden märktes ordentligt. Man kan inte stå och vänta på bollen eller vänta på att någon annan skall göra något vettigt av bollen på denna nivån. Suck!!!

Nu har vi kört modell Lagerbäck ett tag och det funkar i kval och gruppspel, men för att ta sig vidare i stora mästerskap krävs helt klart mer fantasi, fart och fläkt i spelet. Man måste kunna göra mål och inte bara lita på sitt "stabila" försvar... Även laget borde föryngras inför EM. Släpp in lite nya, mer oerfarna spelare, som inte kan vila på gamla resultat utan behöver och vill prestera!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 26, 2006 15:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
Visst var det en riktig plattmatch, men man ska samtidigt sätta det i sitt sammanhang.

Av de svenska spelarna är det flera som haft dåliga/medlemåttiga säsonger.

Vi är trots allt inte rankade bättre än 16 inför VM

Vi kommer tvåa i vår grupp som innehåller England (rankade 10), Paraguay (33a) och Trinidiad (rankade riktigt dåligt) utan att förlora en match.

Vi slås ut av Tyskland som har ett på pappret betydligt starkare lag än Sverige och som dessutom har hemmaplan.

När jag summerar detta får jag det till ett fullt acceptabelt resultat, ingen succe, men också långt ifrån fiasko. Därmed tycker jag också att Lagerbäck ska få möjlighet att avsluta sitt kontrakt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 26, 2006 15:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
dr Hollow wrote:
Visst var det en riktig plattmatch, men man ska samtidigt sätta det i sitt sammanhang.

Av de svenska spelarna är det flera som haft dåliga/medlemåttiga säsonger.

Vi är trots allt inte rankade bättre än 16 inför VM

Vi kommer tvåa i vår grupp som innehåller England (rankade 10), Paraguay (33a) och Trinidiad (rankade riktigt dåligt) utan att förlora en match.

Vi slås ut av Tyskland som har ett på pappret betydligt starkare lag än Sverige och som dessutom har hemmaplan.

När jag summerar detta får jag det till ett fullt acceptabelt resultat, ingen succe, men också långt ifrån fiasko. Därmed tycker jag också att Lagerbäck ska få möjlighet att avsluta sitt kontrakt.
Håller helt med dig Hollow. Det jag blev besviken var nog mest att man saknade kämparinsatsen som fanns mot england. Hellre förlora som holland gjorde mot portugal. Ge allt men ändå inte räcka till. Nu kändes det som att de var lite väl tafatta. Lider med Henke att han missade straffen men va fan. Tyskland var det bästa laget klart.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited