selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 01:08

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Jun 13, 2006 00:13 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Måste rekommendera denna. Jag har verkligen gillat de tidigare W&G-filmerna, men var lite skeptisk till om det verkligen fortfarande höll, att det inte bara var ett försök att mjölka ut lite mer pengar. Ack så fel jag hade! Det här är strålande humor. Se! :)


Attachments:
were-rabbit.jpg
were-rabbit.jpg [ 17.98 KiB | Viewed 2842 times ]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 13, 2006 16:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
Denna är ju helt kanon, älskar verkligen Wallace & Gromit filmerna, blir nästan dubbelvikt varje gång jag ser dom.

_________________
För att komma till källan måste man simma mot strömmen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 13, 2006 18:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Av någon anledning så tyckte jag att denna film saknade charm. Gillade Flykten från Hönsgården bättre och Fel Brallor känns som ett mästerverk i jämförelse.

Har lite svårt att motivera varför... kanske nån annan som inte älskade denna rulle kan berätta för mig vad som var fel med den?

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 14, 2006 11:21 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Sun Feb 19, 2006 15:23
Posts: 15
Jo, jag håller med. Känslan är liknande för King Kong. Ringenfilmerna var ju fantastiska. King Kong lyckades inte alls gripa tag. Ingen själ i den filmen. Bara mycket av allt. Imponerande sekvenser precis som i Varulvskaninen. Mycket av allt där också. Fel brallor briljerar tycker jag med underfundighet och fantastiska karaktärer i Wallice och Gromit. Speciellt Gromit och hans minspel eller egentligen frånvaron av minspel. Det där med kvalité är faktiskt rätt undflyende.

Det räcker inte med mycket av allt. Kanske det sitter i den bakomliggande motivationen hos de som gör filmen. Tycker man om karaktärerna och njuter av det man gör lyser det igenom. Handlar det om pengar lyser istället det igenom.

Trots allt tyckte jag att Varulvskaninen var mycket bättre än King Kong.


PatrikD


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 14, 2006 12:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Jag tycker den var rätt OK, men det var definitivt någonting som saknades. Jag upplevde filmen som amerikaniserad på Hollywoods slätstrukna vis. Tror Patrik är något på spåren.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 14, 2006 12:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Där sa du nåt: Minspel! Kom direkt att tänka på pinvinens "minspel" i Fel Brallor. Den har ju bara ett par svarta kulögon som blinkar ibland, men tillsammans med gångstil, huvudvridningar, pauser och annat så blir han ju till en underbar karaktär.

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 14, 2006 14:02 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 30, 2003 14:06
Posts: 367
Location: Singapore
Fel brallor är fantastisk. En himla fyndig detalj tycker jag t.ex. är tapeterna i Gromits rum, som först har hundbensmotiv,men när pingvinen flyttat in så tapetseras rummet om med fiskmotivstapeter. Sedan måste scenen med tåget i slutet vara en av filmhistoriens mest rafflande actionscener...

Att jämföra en långfilm med fel brallor blir lite orättvist då kanske. Dels för att fel brallor är helt fantastisk, dels är den kortare. Att uppnå ens i närheten av samma genomgående kvalitet i en långfilm måste vara jättejättesvårt.

Har förresten inte sett varulvskaninen, men är den hälften så bra som fel brallor är den fortfarande bra.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited