selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 22:28

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 04, 2006 23:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag har väldigt svårt för van Morrison, riktigt dåligt. Hörde också Travelling Wilburys på radion i bilen. Insåg att jag har svårt för Rickenbackermusik. Har hittills heller aldrig hört något riktigt fängslande med telecaster (typ springsteen, roling stones etc). Annars får man en känsla av att det är just sådan musik som spelas av avdankade musikskribenter och trötta "hififörsäljare". Förstår inte varför, borde ju skrämma bort potentiella musikälsakre snarare än locka till köp.

Själv gillar jag sådant som svänger och sedan jag konverterat till Linn så breddas skivsamlingen. (Har dock ytterst magert av musiken ovan, det lär inte hjälpa oavsett hur bra grejor man har. Skit in = skit ut) :lol:

Post subject:
PostPosted: Mon Jun 05, 2006 00:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Malte Lilja wrote:
Jag har väldigt svårt för van Morrison, riktigt dåligt. Hörde också Travelling Wilburys på radion i bilen. Insåg att jag har svårt för Rickenbackermusik. Har hittills heller aldrig hört något riktigt fängslande med telecaster (typ springsteen, roling stones etc). Annars får man en känsla av att det är just sådan musik som spelas av avdankade musikskribenter och trötta "hififörsäljare". Förstår inte varför, borde ju skrämma bort potentiella musikälsakre snarare än locka till köp.

Själv gillar jag sådant som svänger och sedan jag konverterat till Linn så breddas skivsamlingen. (Har dock ytterst magert av musiken ovan, det lär inte hjälpa oavsett hur bra grejor man har. Skit in = skit ut) :lol:
Fast nu är ju väldigt få av musiken "skit" så gillar man inte det så är det troligare en massa skit i vägen mellan skivan o öronen = icke Linnsystem.

Tyckte Van var skräp (man hörde ju skivor hos kompisar...) men hörde en låt på radion o tänkte OK varför inte.
Han är ju en GUD. En av mina favvisar nu.
En Linnrigg gör jobbet!

Tycker du inte Travelling Wilburys, Stones, spingsteen svänger :?

Snackades tidigare om hur dåligt Kent's plattor låter (ljudmässigt)
Ta inte det som ursäkt att inte lyssna på dom.
Vapen o ammunition är en GIGANTISKT bra platta.
(även om hitaten är ur takt på en låt något sanslöst...tabbe av producenten då den låter like fel på bilstereo, radio o Linnsystem)
Störs man av ljudkvaliteten, går in i rummet bredvid, dä hörs bara musiken :D
Säger Jan som inte kan minnas EN ENDA platta som är onjutbar pga ljudkvalitet :wink:

Post subject: Re: HIFI och musiksmak
PostPosted: Mon Jun 05, 2006 10:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

hardcorelinnie wrote:
All bra musik blir bättre på ett bra system.
Håller med fullständigt! Har själv en mkt blandad musiksmak. Rap och elektronisk musik som Eminem, Jay Z, Talib Kweli, Timbuktu, Ison & Fille, Kanye West, Massive Attack, The Knife, Röyksopp, The Streets etc etc låter GRYMT via LINN-riggen även om det "bara" består av beats och loopar!
sportbilsentusiasten wrote:
Han är ju en GUD. En av mina favvisar nu.
Visst är Van grym! Tyvärr har han "tröttnat" senaste 10-15 åren, men skivorna från 60-70-talet svänger sanslöst bra!

Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00