selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 09:56

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat May 01, 2004 17:00 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Wed Jan 28, 2004 21:18
Posts: 337
Location: Förslöv/Skåne
Är det någon som har erfarenhet av pickuperna Klyde och Troika? Hur bra står sig Adikt mot respektive pickuper? Är det värt att satsa på en bagagnat Troika med en del speltid kvar för att sedan köpa en Klyde?

När försvann Troika? Är Klyden bättre än Troikan? Troikan kostade ju mer än vad Klyden gör.

Har som sagt en Akito 2B tonarm och funderar på att skaffa mc pickup och såsmåningom en Linto.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 01, 2004 18:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
kommer inte ihåg när troika försvann men det är en mycket bra pickup. klyde är väl ungefär likvärdig med troika så det blir väl svar på hur den står sig mot en Adikt om den är helt frisk.
har inte själv ägt någon av pickuperna bortsett från adikt då men jag har hört dem en hel del.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 01, 2004 18:54 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Jag skulle nog satsa på en klyde till att börja med och blir man inte nöjd då så finns det bara en väg att gå..... Akiva :twisted:

Jag är dock lite tveksam till att du vill göra detta innan du sitter med en Ekos? Faktum är att en Ekos med Adikt kommer att mosa vilken Akito 2B kombination som helst rent musikaliskt!

Här gäller source first teorin definitivt!
Tonarm kommer före pickup :!:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 03, 2004 00:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
Adikt räcker väldigt långt, rent musikaliskt, men den kan ju inte matcha en MC som Klyde. Det blir lite grovkornigare, mer år CD-hållet i jämförelse. Men den är kul, jag är nöjd med den. Klart prisvärd.
Klyde känns för dyr nu, om dom inte har förbättrat den sedan jag köpte min -94. Nej, den är inte på Troikas nivå tycker jag.

Ja, Ekos/Adikt spöar ju Akito med vadsomhelst men om du har en gammal Lingo så vore den mest prisvärda uppgraderingen att byta den mot en ny. Skillnaden där är helt i nivå med den mellan Valhalla och den första Lingon dvs Akito 2B med nya Lingon spöar Ekos med den gamla.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited