selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 02, 2025 16:43

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Dec 25, 2005 01:42 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

hur bra är da omvandlaren i 5103? i fh till ikemi eller en genki?

någon som prövat köra den med transport?

Post subject:
PostPosted: Sun Dec 25, 2005 04:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Den är säkert rätt hygglig, låter inte skit iaf, men en Ikemi sänks rejält när den används som transport till 5103, medan en H/K DVD lyfter en del. Kanske den är som i en Karik eller så .. ? Höftar hejvilt nu.

Post subject:
PostPosted: Sun Dec 25, 2005 10:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har inte haft chansen att prova själv, men en linnhandlare sa att den var ungefär som en Numerik. Eftersom jag personligen tycker att Karik Numerik (senaste versionen) är betydligt trevligare att lyssna på än Genki så är det nog inte otänkbart att da omvandlaren i en 5103 skulle kunna lyfta en Genki lite.

Detta är dock spekulationer men jag tror i alla fall att det är värt att prova om du går i sådana tankar.

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 26, 2005 14:15 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

daniel- du skrev att ikemen sänks rejält då den körs som transport- det tror jag gärna- har du prövat själv?

jag har ingen uppfattning om numerik ifh till genkins DA men är den generella uppfattningen att den är bättre?

har nu en genki i systemet som jag kör med en kairn, 2 lk85, sekrit- men går i uppgraderings tankar. tanken är då:

5103 ist. för kairn?
eller ikemi

jag tror sja¨lv att ikemin är en del bättre- men tänker på framtiden då jag gärna vill ha en dvd i systemet.

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 26, 2005 23:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har i och för sig aldrig hört 5103, men spontant låter det ju vettigare att uppgradera källan när du ändå har ett så pass bra försteg som Kairn. Om du inte skulle gå Exotik. Men en Ikemi är riktigt kul. Kör själv med Ikemi och Kairn, och det känner jag mig VÄLDIGT nöjd med. En aktivering på det så kan man slappna av och njuta ett bra tag!

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 27, 2005 15:42 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

tack för alla svar
en tredje faktor som jag inte nämnde var att jag har en LP12 som efter möblering skall kopplas in i systemet.

efter koll med lejonklou visade det sig (som jag misstänkte) att man inte kan koppla in ett garmmofonsteg (hudik) i den. därför faller det alternativet bort av naturliga skäl- vägrar ha en kairn som "bara" grammofon steg. och det verkar dumt i fh till att låta bli uppgradera källan.

// jonas

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00