selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 06:35

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Dec 07, 2005 12:21 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Dec 07, 2005 11:54
Posts: 2
Hej - jag håller på att uppgradera min anläggning till digital och har följande analoga saker till salu t.o.m vecka 50 (då skickar jag det som är kvar till England för försäljning via Ebay).

Normalt köper/säljer jag via Ebay i England (har gratis transporter dit) men eftersom jag bor i Sverige sparar det en del strul om jag kan sälja här istället. Tyvärr är marknaden i Sverige inte särskilt effektiv - men det kanske är bättre på ett specialforum som det här. För varje pryl nedan har jag angett senaste ca-pris i GBP på Ebay och jag är öppen för förslag på pris i närheten av dessa.

Prylarna finns i Linköping och kan demonstreras där. Originalkartonger, fjärrkontroller, bruksanvisningar finns (utom till Quad högtalarna). Skick är nära-perfekt på allt, inga synliga märken eller andra skavanker etc.

Linn Kremlin Tuner s/n 73
Inte känt vilket nätaggregat så bäst att anta det första som satt i Kremlin. Jag har ägt denna sedan ca 2002 när jag köpte den i England. UK beg pris ca GBP 800-1000.

Linn Numerik s/n 821
Köpt från Stereokompaniet 2002, begagnad. Inkl NUKI upgrade. Inklusive digitalkabel (BNC). UK beg pris ca GBP 400.

Linn Kairn Pro s/n 5018
Inte känt vilket nätaggregat så bäst att anta standard för detta s/n. Inköpt begagnad i England 2002. Linn interconnects (1 par) medföljer. UK beg pris ca GBP 400-550.

Glöm mina QUAD ESL 63:or som jag hade med i första versionen av annonsen - dom är visserligen till salu (MEN INTE I DETTA FORUM) men jag hittade just att man inte får annonsera ut annat än Linn här. Mina Quad ESL 63 har serienr 24775 + 24776 (rosenträ och svart) och är till salu på andra ställen - MEN INTE I DETTA FORUM. Då följer jag väl reglerna...

Jag finns på
Yahoo Messenger: carl_giljam
Epost: selleri-punkt-de-at-vinland-punkt-se
Tel: 013-299014

Hälsningar, Carl H Giljam


Last edited by Carlotto on Sun Dec 11, 2005 21:29, edited 1 time in total.

Top
   
 
 Post subject: Kremlin - pris i England
PostPosted: Wed Dec 07, 2005 12:57 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Dec 07, 2005 11:54
Posts: 2
Glömde påpeka att priserna på begagnade Kremlin är oregelbundna även i England pga att dom dyker upp otroligt sällan.

I maj 2004 såldes en på Ebay för £1575, därefter har ingen sålts där. Jag har sett priser på 800-1200 på enstaka (1-2 st) hos handlare sedan dess. Jag känner inte till någon till salu just nu.

Det här är en otroligt bra tuner men jag bor i ett område med bostadsrätts-radhus och vår (gemensamma) radioantenn är ganska dålig. Jag får inte in någon anständig signal och jag orkar inte sätta upp en egen antenn så därför har jag bestämt att sälja även min Kremlin. När jag bodde i England hade jag FANTASTISK ljudkvalitet via radio, speciellt på BBC's direktsända kvällskonserter (Radio 3), då bodde jag i eget hus och hade en anständig antenn.

**** Uppdatering 11 december ****
En Kremlin gick just på Ebay för GBP840:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 5839211152

Hälsningar
CHG


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 2 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited