På bussen på väg hem ifrån nattpasset i morse slog jag på denna skiva i mp3-spelaren för att undersöka om det var något att ha. Och det var det ju! Nu, typ 6-7 lyssningar tidigare har jag lagt en beställning på skivan och inväntar spänt dess ankomst.
Kate Bush är verkligen en kvinna som går sin egen väg - vem annars skulle skriva en kärlekssång till sin tvättmaskin? Eller skriva en hel låt som i princip bara innehåller en rabbling av de 100+ första decimalerna av pi?
Jag lärde mig självmant 100 decimaler på pi när jag gick i gymnasiet, så självfallet föll jag pladask

Denna dubbel-CD innehåller ett stort antal lugna pianostycken - stuket är typ som...Peter Gabriel möter Tori Amos. De låtar med lite mer gung i funkar mycket bra som komplement. Sammanfattninsvis, mycket bra IMHO. Värt att kolla upp!
En liten fråga till forumet: finns det mer med Kate Bush som jag borde kolla in om jag gillar Aerial? Jag har
The Hounds of Love som vinyl, men har aldrig lyckats uppskatta den. Den har för mycket drag av det negativa med 80-soundet på något vis - säger jag som ändå är en stor 80-fantast...
Så - finns det något annat att rekommendera? Hur är
The Red Shoes t.ex.?