selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 07:50

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 10
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Jun 20, 2005 18:00 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
naimerik wrote:
Som att säga att det är onödigt att byta en Kollektor mot en Exotik eftersom en Kollektor "duger".
Okej, jag förstår vad du menar. Det bästa vore naturligtvis att kunna testa och jämföra, skulle vara kul om jag uppfattade det som så stor skillnad som ni ger intryck av.

Edit: Gjorde lite överslag på vad alla dina lådor kostar i nypris egentligen Otto, och med tanke på det så kanske du ska testa de där hyllorna innan du tar något beslut.... kanske är lika farligt som när du "testade" filtren du har nu...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 06, 2005 09:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Sony wrote:
naimerik wrote:
Som att säga att det är onödigt att byta en Kollektor mot en Exotik eftersom en Kollektor "duger".
Okej, jag förstår vad du menar. Det bästa vore naturligtvis att kunna testa och jämföra, skulle vara kul om jag uppfattade det som så stor skillnad som ni ger intryck av.

Edit: Gjorde lite överslag på vad alla dina lådor kostar i nypris egentligen Otto, och med tanke på det så kanske du ska testa de där hyllorna innan du tar något beslut.... kanske är lika farligt som när du "testade" filtren du har nu...
*he he* Jo den risken finns ju alltid...

Ska förresten på posten idag och hämta en Klout, sen skall det rockas!!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 06, 2005 11:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Ojojoj!
Kommer bli ett jättelyft :shock: :shock:
Bättre tryck o mer kontroll (ja vet... låter osannorligt men det blir det)
Renare i alla register samt bättre tunedem.
Spela en/två veckor o finjustera sedan


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 18, 2005 19:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Efter ett antal månader med fyra Klout så kanske det är dags att delge några intryck. Egentligen så behöver man bara säga att det är den roligaste uppgraderingen jag hittills har gjort, det blev helt enkelt sjuuukt mycket mera driv och ös i skivorna. Grymt mäktigt att spela högt med kontroll, basen sätter hela hyreshuset i gungning känns det som. Helt klart är att Keltik behöver och bör inte spelas med annat än fyra Klout, annars missas en hel del upplevelser. Exotik och Klimaxfiltren är en annan typ av uppgradering, där blir det mer ordning och struktur på saker och ting. Visst blir det mycket mer sväng och rytm med dessa två också men stegen gör så att det rockar fett!
Fick för ett tag sedan fatt på en Quadraspire Q4-hylla som mellanbenen svarvades ner i längd på och lackades. Nu har lager-på-lager-principen fått ge vika, det såg ju ut som en variant på lutande tornet i Pisa där ett tag. Förhoppningsvis så får jag hjälp att finjustera högtalarna i helgen av dess förra ägare, behöver jag säga att han saknar dom? Återkommer med nya bilder och mer lyssningsintryck.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 18, 2005 20:40 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
OTTO wrote:
Helt klart är att Keltik behöver och bör inte spelas med annat än fyra Klout
Frestas nu inte!! (Jag ska inte börja byta slutsteg. Jag ska inte börja byta...)

Nåja. Jag har hört Keltik med tre 2250, det lät vansinnigt bra det med må jag säga. Uni 1.1 och Kisto före, så det var ju fina förutsättningar. Till saken hör dessutom att Stereokompaniet hade låtit bli att koppla LFE-kabeln så på SACD fick man inte med den informationen. Lät kanonbra ändå.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 19, 2005 14:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
per wrote:
Frestas nu inte!! (Jag ska inte börja byta slutsteg. Jag ska inte börja byta...)

Nåja. Jag har hört Keltik med tre 2250, det lät vansinnigt bra det med må jag säga. Uni 1.1 och Kisto före, så det var ju fina förutsättningar. Till saken hör dessutom att Stereokompaniet hade låtit bli att koppla LFE-kabeln så på SACD fick man inte med den informationen. Lät kanonbra ändå.
2250 är ju ett grymt prisvärt steg, frågan är om det blir samma driv i Keltik med dom som det blir med Klout, är nog en smaksak iofs. På Tunedem så är dom ju bättre men det är redan så pass bra med Klout så det räcker gott och väl.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 141 posts ]  Go to page Previous 16 7 8 9 10

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited