Jag var ju också där och mitt intryck av hoppet från de fina Espek var att man i princip klev ur garderoben... eller öppnade ett fönster eller hur man nu skall beskriva det!
Det var en mycket rikare och mer detaljerad återgivning och basen var minst sagt attack villig!
Rösterna som upplevdes naturliga redan med ESPEK (Inte konstigt med tanke på CD12 som signalkälla) så ökade känslan ännu mer av att sångarna stod och sjung i rummet!
Här får man det ultimata svänget som Linn är bäst på kopplat till absoluta highend egenskaper när det gäller tredimensionalitet, dynamik, klang och vad man nu kan hitta på för termer i en och samma högtalare!
Men så var det priset...
I och för sig förstår man till viss del att den kostar lite efter Allans förklaring angående konstruktionen. Lite U-båts teknik har tydligen legat till grund här också...
Jag passade också på att lyssna till den nya Classik Movien!
Valde att lyssna på den som var uppkopplade single wire mot ett par Ninka och hade väldigt låga förväntningar då jag parkerade baken i lyssningssfåtöljen... Men cd återgivningen upplevde jag som otroligt bra och jag tror ärligt talat att Ikemi blivi omkörd

det svängde ju grymt bra och den spelade allmänt rent och fint! Att kraften i de inbyggda slutstegen också räcker till så bra är imponerande!