Hej!
Jag kan inte hålla mig längre utan måste bara blanda mig i den här diskussionen också
Polymerstands bygger inte nåt speciellt i höjd, men tillsammans med Skeets gör det lite skillnad. Men fortfarande bygger det för lite i höjd för Keilidh. Prova att skruva ut spiksen så mycket det går. Det, polymer och Skeets ger kanske 5 cm. Ser tufft ut också.
Prova bygg egna Skeets som bygger mer. Ta till exempel en industriell hårdpolymer som Oxelit och såga stadiga bitar, borra ett litet hål som man kan sätta spiksen i. Nu blir keilidhsen kanske 7 cm högre. Oxelit är hal så minsta lilla knuff flyttar högtalarna. Prova matttejp under Oxeliten. Rock solid.
Jag använde finbetong för att gjuta egna stativ kompletta med spikesgängor och hål för montage. Sen lade jag en industrigummiduk imellan högtalaren och betongen och skruvade ihop allt. Skeets byggde jag av olika material och just nu är det rejäla bitar vitek under spiksen. Mina Keilidhs är 13 cm högre med detta än med orginalstativ. Lättstädat men tungflyttat med andra ord.
Man kan också montera stativen med orginalplinten kvar om man byter ut bultarna till längre sådana. Det är vanliga M5. Hur högt upp är vi då? Kaberstuket får man gratis på köpet.
Det är ju roligt att mixtra på

Lite DIY piggar upp.