selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 01:00

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: tankar om forumet
PostPosted: Sun Oct 02, 2005 09:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Jag tycker att detta forum är väldigt bra. En sak som jag har tänkt är att de olika avdelningar teknik och diskutera Linn är ganska grova kategorier. Det kan bli ett problem om man hittar på tusen olika kategorier förstås. En idé jag har annars är att man skulle ha en kategori som kanske heter, Linn produkter. Under linn produkter blir det då en tråd för varje produkt. Så om t.ex. jag är ny här på forumet och är jätte intresserad av att ta reda på åsikter, ställa frågor på lk140 finns det en speciell tråd för det. Fördelen med det är att man centraliserar informationen om en viss produkt. Då kan man ju först läsa hela den tråden före man ställer sina frågor. Sedan är det ett enkelt o bra sätt vilka på forumet som har den produkten jag äger eller funderar på att köpa. Det ska band här på forumet. Jag vet inte vad ni tycker om den idén?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 02, 2005 09:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
du råkade just på ett av problemen med att ha mera topics detta inlägg borde liksom ligga på mindre viktigt och annat :D . Som jag nu la den.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject: ...
PostPosted: Sun Oct 02, 2005 09:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Jo det har du helt rätt i..... tack för att du flytta den till rätt plats. Men som sagt var det bara en idé.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 02, 2005 09:39 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Intressant idé! Det är ett visst problem att sätta kategorier som känns vettiga och inte överlappar varandra alltför mycket.

Jag ser både för- och nackdelar med förslaget att ha produktspecifika trådar.
Fördelen är ju självklart att man fokuserar information till en tråd per produkt.
Nackdelen som jag ser är att det möjligen inte lär funka så i praktiken. Som det är nu ställs många frågor om produkter av användare som är på g att köpa nytt. Då kommer ofta frågor om andra produkter i samma tråd när det kommit in lite fler tips...så i slutändan blir det en tråd om allt möjligt, såvida inte vi moderatorer jobbar för högtryck då förstås... ;)

Men vi ska la ta oss en funderare på om det går att ordna något dylikt!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 02, 2005 09:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Ayn wrote:
Intressant idé! Det är ett visst problem att sätta kategorier som känns vettiga och inte överlappar varandra alltför mycket.

Jag ser både för- och nackdelar med förslaget att ha produktspecifika trådar.
Fördelen är ju självklart att man fokuserar information till en tråd per produkt.
Nackdelen som jag ser är att det möjligen inte lär funka så i praktiken. Som det är nu ställs många frågor om produkter av användare som är på g att köpa nytt. Då kommer ofta frågor om andra produkter i samma tråd när det kommit in lite fler tips...så i slutändan blir det en tråd om allt möjligt, såvida inte vi moderatorer jobbar för högtryck då förstås... ;)

Men vi ska la ta oss en funderare på om det går att ordna något dylikt!
Ja det är ju ingen bra idé om moderatorerna får mer o göra eftersom ert arbete är utan betalning. Idéer i teorin är inte alltid bra i praktiken. :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 02, 2005 11:05 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Även med produktspecifika trådar blir det svårt att samla allt som skrivs om en speciell produkt där. Själv har jag använt sökfunktionen när jag velat hitta allt som skrivits om en produkt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 02, 2005 11:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Ett problem kan ju vara att sådana trådar efterhand blir oerhört långa och omöjliga att hitta i.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 02, 2005 15:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1181
Location: Lerum/Göteborg
fredde wrote:
Ett problem kan ju vara att sådana trådar efterhand blir oerhört långa och omöjliga att hitta i.
Håller med. Det är riktigt jobbigt med trådar som går upp till flera tiotals sidor som man kan hitta på andra forum. Linn-delen tycker jag fungerar väldigt bra i sin uppdelning även om de kommer in saker som egentligen är OT (t ex PC/Data-frågor i teknik)

Det visar ju dock att det verkar finnas behov av fler rubriker där man kan ta upp saker som inte är Linn men som är relaterade till hifi/hembio. Idag blandas det ju med bilar och vin i "Mindre viktigt & annat"

Till sist, andra forum brukar ha en egen rubrik för forum-diskussioner/frågor som t ex denna tråd.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 02, 2005 16:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
Visst kan dom bli långa o jobbiga o titta i men samtidgit är det kanske en poäng. Om jag är intresserad av tankar kring lk140 så tittar jag där. Om det står mycket är det ju bara bra, då kan jag läsa massa. Som det är nu kan det ha öppnats många trådar kring lk140, de kan vara svåra att finna med sökfunktionen. För sökfunktionen hämtar in mycket mer än det man söker.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 02, 2005 19:26 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
stefan wrote:
Till sist, andra forum brukar ha en egen rubrik för forum-diskussioner/frågor som t ex denna tråd.
Det finns, "Uppdateringar och information" heter den, där passar den väl bättre?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited