ulfbnilsson wrote:
Magnus,
Tror du att du skulle kunna berätta lite mer om testen med Eichmanns (vilken modell) och de andra kontakterna du jämförde med? Kringutrustning, vilka kablar, vem som lött dem, musik, hur själva testen gick till, om det var hos en linn handlare etc?
Jag tror att många skulle tycka att det är värdefull info.
Bullet-pluggarna mot silver-kontakterna hörde jag för 2 år sedan på Takt & Ton. Vi spelade på Uni 1.1 (eller Ikemi?) + Kollektor + 2250 + Espek eller Ninka.
Bullet-pluggarna hade någon typ av "punkt-skärmning" istället för en hel ring som sluter mot chassie-kontakten. Jag vet inte om det finns andra varianter...?
Linn Silverkabel på rulle, lött i butik av samme person vid samma tillfälle (dock inte exakt samtidigt då han inte var en bläckfisk

). Kablarna var av samma längd dessutom.
Lyssnade på några olika låtar med lite stökigare rockmusik (ingen extrem musik dock). Varje låt spelades två-tre ggr på det ena kabelparet för att sedan byta till den andra. Vi testade att spela både bullet och silver först som sist, och bytte tillbaka igen. Observera att vi spelade en låt i taget innan vi bytte.
...och ja, vi använde samma in- och utgångar på apparaterna.
Det var skillnad på kontakterna, så pass stor att jag skulle inte satsa pengar på dyr silverkabel om inte kontakterna var riktigt bra.
Jag vet dock inte hur bullet-pluggarna står sig mot andra kontakter.
/M