selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 13:56

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: REA
PostPosted: Thu May 27, 2004 12:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja det är dags för den årligen återkommande brännbollshelgen här i Umeå. Får va hur det vill med fylle slag på fysikgränd och fnittrande studenter men en tradition som jag gillar är Garagelands rea.

Garageland records som ligger på västra esplanaden (E4) har varje år hitintills i alla fall haft en jätte rea denna helg. Så i morgon fredag 28 och lördag 29 Maj borde det vara rea i butiken. Tidigare år har det varit 50%! på allt i butiken. Från T-shirts till beg. LP. Även CD, Boxar, nya LP m.m finns. Bor man i Umeå och gillar musik är det ett bra tillfälle att kompletera samlingen.

Så jag hoppas att jag inte lurar någon nu jag åker då dit i morgon och spanar in läget.

Post subject:
PostPosted: Fri May 28, 2004 16:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Japp det var rea även i år. Den fortsätter i morgon Lördag. Jag var där kanske halv 1 i dag och dom hade haft öppet från 11. Mycket var utplockat. Träffade Young där han verkade inte hitta så mycket som han ville. Jag köpte tio plattor för 620 kr, 62 kr per skiva tycker jag är bra. Någon var dessutom dubbel och någon var i special utgåva osv.

Post subject:
PostPosted: Fri May 28, 2004 16:38 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Precis som Tjagge antyder fanns det kanske inte så mkt som jag önskade. Väldigt urplockat alt undanplockat och alltför mycket alternativ musik i mitt tycke. Lyckades finna ett par Marley som jag visserligen hade på vinyl, en N. Sinatra och en Blood Sweat & Tears-vinyl.
Hoppades på att finna många Trojanboxar, Lee Perryskivor och lite annan reggae, men det var det ngn jäkel som köat en halvtimme innan butikens öppnande som köpte upp.
Det fanns en del Dylan och Stones för den som är intresserad, dock bara på CD

Post subject:
PostPosted: Sun May 29, 2005 02:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Nu har det varit rea igen. Jag träffade Young där. Jag köpte 23 skivor på fredagen, på lördag var jag där igen och köpte 7 till. 30 nya album ja jäklar.

Post subject:
PostPosted: Sun May 29, 2005 02:44 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Kan inte förstå att du lyckades finna så mkt! Tror att en av skivorna jag köpte kommer att falla dig i smaken- Pavlovs dog. Hörde en låt av dem för länge sedan som tilltalade mig, men den fanns knappast med på den skivan jag köpte : (

Post subject:
PostPosted: Sun May 29, 2005 11:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Var lite på väg att köpa Pavlov's Dogs på LP eftersom de visst ska ligga nära sån musik jag brukar lyssna på, men av de smakprova jag tagit från nätet har det inte fallit mig i tycke.

Att man hittar mycket musik kan ju bero på att man har en bredare musiksmak. Själv lyssnar jag på lite av varje och visst har det blivit en hel del skivor (mest LP) på sista tiden, plus att det väntas på att en ginza-beställning ska anlända.

Post subject:
PostPosted: Sun May 29, 2005 16:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Av de 30 album jag köpte var alla utom en från slutet av 60-talet eller 70-talet. Alla var någon typ av rock, jazz-, progressive-, blues-, osv.

Skivan som inte var från 60 eller 70-tal var från -94. Och det är ett alster av Zappa, mina 52 titel med honom, Civilization phaze III. Skum skiva är jag rädd.

Post subject:
PostPosted: Sun Aug 07, 2005 22:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Tjagge:

Om jag förstått Zappa rätt så tycker han att Civilization phaze 3 är hans "testamente". Med synclaver kunde han äntligen framföra den musik inga musiker klarade av. (med undantag för The Yellow shark med Ensamble modern kanske, som är en fantastisk platta i mitt tycke).
Så plattan behöver antagligen några genomlyssningar innan man fattar..
Lustigt nog lyssnade jag på den för några dagar sedan. Andra gången sedan jag köpte den då den kom ut (och det var rätt många år sedan)!

Fuffe

Last edited by fuffe on Sun Aug 07, 2005 22:34, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Sun Aug 07, 2005 22:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Tjagge:

Om jag förstått Zappa rätt så tycker han att Civilization phaze 3 är hans "testamente". Med synclaver kunde han äntligen framföra den musik inga musiker klarade av. (med undantag för The Yellow shark med Ensamble modern kanske, som är en fantastisk platta i mitt tycke).
Så plattan behöver antagligen några genomlyssningar innan man fattar..
Lustigt nog lyssnade jag på den för några dagar sedan. Andra gången sedan jag köpte den då den kom ut (och det var rätt många år sedan)!

Fuffe

Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+02:00