selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 12, 2024 01:40

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: The Police
PostPosted: Tue Apr 20, 2004 15:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Hade helt glömt bort den här supergruppen
rådde bot på det och köpte Zenyattà Mondatta helt underbar platta ska skaffa resten också, ganska lätt eftersom dom inte höll på så länge.

Rekommnderas till alla, särskilt de som gillar sting men tycker att han är allt för trist


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 20, 2004 21:09 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Kan bara hålla med!

Police var en fantastisk grupp med ett unikt sound!
Stewart Copelands otroliga känsla för rytm och Andy Summers coola gitarrlir ihop med Stings speciella röst var bara helt suveränt!

Zenyattà Mondatta som släpptes 1980 är verkligen en kanonplatta med låtar som "Don´t stand so close to me", "Driven to tears", "Man in a suitcase" m.fl.

Min favorit är dock plattan "Regatta de Blanc" vilken var en av mina allra första skivor som jag inhandlade -79 då den släpptes!
Innehåller även hit singeln "Message in a bottle" och kan väl beskrivas som lite mer experimentell jämfört med Zenyattà Mondatta men en otrolig känsla!

Sen får vi inte glömma plattan Outlands d'Amour där låtar som "Roxanne" och "Can´t stand losing you" förekommer.

Sen är ju Stings egna senare plattor också ena riktiga höjdare men det har avhandlats i en annan tråd.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 10, 2005 22:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Jun 08, 2005 13:43
Posts: 169
Location: Uppsala
Instämmer om Police, har faktiskt en instrumentalskiva med Stewart Copeland som är riktigt bra. Har för mig att han har gjort en hel del filmmusik efter att Police sprack. Personligen tycker jag inte att Sting är lika bra som soloartist jämfört med Police. Han blir för smörig tycker jag. Det ska vara den där tighta, lite snabbare musiken som Police gjorde.

Snälla, kan någon återförena Police nu, tack :?:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 11, 2005 01:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Harry Våffla wrote:
Personligen tycker jag inte att Sting är lika bra som soloartist jämfört med Police.
Tycker Sting är bättre, men skit samma - jämföra något som är skitbra med något som är kanonbra är lite overkill.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 11, 2005 01:39 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Det är olika stilar helt enkelt. Jag håller Stings "The Soul Cages" för en av de bästa skivor som gjorts, och det är ju verkligen en rejält annorlunda stil än klassiska Police.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 11, 2005 06:02 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Jun 08, 2005 13:43
Posts: 169
Location: Uppsala
Ayn wrote:
Det är olika stilar helt enkelt. Jag håller Stings "The Soul Cages" för en av de bästa skivor som gjorts, och det är ju verkligen en rejält annorlunda stil än klassiska Police.
Jo visst, han är inte dålig, men jag gillade liksom Police-stuket mer, det kändes lite mer originellt än hans solokarriär. Jag tyckte också att dom lyfte varandra i gruppen på ett annat sätt(dom kompletterade varandra suveränt bra). Men mest av allt saknar jag det där drivet. I mitt tycke borde väl Sting mycket väl kunna sticka in en inspelning med Police mellan hans egna soloplattor. Det hade varit mumma.

Nåja, det är ju inte helt unikt, man kommer snabbt att tänka på Genesis och Phil Collins också.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 11, 2005 11:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Jag kommer ihåg att när Ghost in the Machine kom så blev den rätt sågad av kritikerna. Jag minns det speciella omslaget och att äldre kompisar sa att det inte direkt var nån höjdare. Hemma fanns den inte och resultatet blev att jag knappt hörde något på den.

Många år senare, när jag vuxit upp, flyttat hemifrån och just skaffat LP12 hittade jag den på en loppis och slog till. Blev helt knäckt över hur bra den var. Så cool, så rätt.

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 11, 2005 13:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Harry Våffla wrote:
Men mest av allt saknar jag det där drivet. .
Harry Våffla wrote:

man kommer snabbt att tänka på Genesis och Phil Collins också.
Lustigt, jag tycker återigen tvärt om.

Kom o tänka på en sak, när du nämner driv etc...
Det är inte så att du har de första plattorna (Police, Genesys) på LP o de senare (Sting, Collins) på CD?
En orginal LP på din skivspelare gör att det mesta annat låter tamt :wink:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jun 11, 2005 14:32 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Jun 08, 2005 13:43
Posts: 169
Location: Uppsala
sportbilsentusiasten wrote:
Harry Våffla wrote:
Men mest av allt saknar jag det där drivet. .
Harry Våffla wrote:

man kommer snabbt att tänka på Genesis och Phil Collins också.
Lustigt, jag tycker återigen tvärt om.

Kom o tänka på en sak, när du nämner driv etc...
Det är inte så att du har de första plattorna (Police, Genesys) på LP o de senare (Sting, Collins) på CD?
En orginal LP på din skivspelare gör att det mesta annat låter tamt :wink:
Jag har bägge delarna på både CD och LP för säkerhets skull, det är klart att vinylerna låter bäst men i det här fallet så är det mer musiken. Jag menar inte att Sting är dålig som soloartist men det blir ändå inte riktigt samma sak, jag saknar bl.a. Stewart Copeland´s trummor som var så viktiga för soundet i Police. Sen tycker jag att han blir (med något undantag) lite för soft och tillrättalagd solo. Det är helt OK att lyssna på Sting men varenda gång jag hör eller ser honom börjar jag fundera på hur Police hade låtit idag istället? Lätt irriterande.

OK för hans solokarriär men varför måste det ena utesluta det amdra?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jun 12, 2005 11:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Visst är både Collins och Sting blekare figurer på egen hand. Phil Collins spelas på Radio Rix och Sting gjorde den där "All for love" smörlåten med Rod Stewart och Bryan Adams. Sen kan nog Sting ha gjort några bra låtar i övrigt, och i alla fall Phils första soloalbum innehåller några bra spår. Antar att smaken är delad.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited