selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri May 03, 2024 00:30

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri May 06, 2005 10:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Hej,

Jag säljer ett stycke LINN Kolektor analogt tvåkanalsförsteg med en för hembiopåhäng mycket finurlig unity-gain-feature. Nyligen uppgraderad hos handlare till absolut senaste firmware revision v3 (vilket fixade en unity-gain-relaterad bugg - nu 100% välfungerande). Alla här vet väl redan allt om Kolektorn, men jag skrev massa text för att annonsera på andra icke-Linn-nörd-hififorum :), så jag låter den texten finnas här också:

Konfigurerbara ingångar såtillvida att du själv via meny mappar ingångar till namn och kan disabla oanvända ingångar. Även vissa andra roliga settings som startup-volym, huruvida rampa upp/ner volym vid signalbyte, skärmsläckare, .. Även inbyggt MM-försteg och hörlursutgång av riktigt OK klass. 100-stegs volym.

Helt ultimat om man inte vill kompromissa tvåkanalskedjan men ändå ha möjlighet till surroundljud! Mycket billigare än att köpa en surroundreceiver som är så här bra för tvåkanal. Enda anledningen till att jag säljer detta försteg är att jag köpt ett dedikerad surroundförsteg som var löjligt mycket dyrare än den kombo av Kolektor och A/V Receiver jag kört tills nu.

Hämtpris i Umeå 3500:-, då demonstrerar jag det även med glädje. Skicka-pris 3700-3800:- ungefär, med bussgods (har inte hel-pejl på vad det kostar), förskottsbetalning till mitt SEB-konto.

LINNS sida om Kolektor: http://www.linn.co.uk/spec_sound/produc ... ar=Control
Info-PDF: http://linfo.linn.co.uk/binaries/BEEACB ... r_info.pdf
Salesflyer:
http://linfo.linn.co.uk/binaries/6FE8FB ... ec_Sht.pdf
Manual (info om alla settings osv!):
http://linfo.linn.co.uk/binaries/79178B ... __rev2.pdf

Jag lägger upp ett eget foto i helgen, Kolektorn är givetvis i ett strålande skick och säljes med kvitto/manual/originalemballage/fjärr.

Haakan: ev kommentarer kan du ta i PM.

/Daniel, 070-656 66 41

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Last edited by daniel.n on Tue May 10, 2005 11:08, edited 1 time in total.

Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 06, 2005 12:57 
Moderator
Moderator

Joined: Tue Feb 08, 2005 18:28
Posts: 1723
Location: Stockholm
Det vore intressant att veta ungefär vilket serienummer Kolektorn har?


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Fri May 06, 2005 14:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Minns inte på rak hand (sitter på jobbet), men jag har för mig nånstans runt 2000. Jag editerar den här posten när jag kollat exakt. Men det är trafo-nätdelen i den iaf, fast nyaste mjukvaran. Dvs version 1 av 2 hårdvarumässigt, version 4 av 4 mjukvarumässigt (fanns mjukvara innan "v1" i dom första kolektorerna).

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sun May 08, 2005 16:15 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Bilder:

Image

Image

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Tue May 10, 2005 11:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Mar 11, 2004 19:49
Posts: 924
Location: Umeå
Såld!

_________________
musikgalen sedan -91, hemmabionörd sedan -96, linntok sedan -99, prylbög sedan nyfödd
[Anläggningen|Linnrevisionshistoriasidan]


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited