selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 07:30

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Apr 10, 2005 16:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5280
Location: Bromma-Stockholm
Var förra lördagen på ETC, Björngårdsgatan i Sthlm och lyssnade på Altertango. Så här skrev jag på Faktiskt.se:

Modern Argentinsk tango live i en liten intim lokal (nåja ett föredetta garage med betonggolv) - ni som inte var där missade nåt!

Altertango är en grupp på fem musiker. En sångerska som är bland det absolut bästa jag hört på mycket länge. En fantastisk trummis med två cymbaler, en synttrumma och någon märkliga plåtlåda han satt på och som även den ingick itrumsetet, änvände många olika varianter på trumpinnar. Pianisten, en dam som spelade med en otrolig frenesi. Naturligtvis en kille med det obligatoriska dragspelet. Och slutligen en gitarrist med en märklig akustisk (men mikad) gitarr. Lät mest som en basgitarr men hade 6 strängar och användes även till melodislingor.

Och vilken intensitet, vilket drag, vilken sensualism!

Naturligtvis har jag en signerad CD med dom i hyllan numera :)

Ni som kan spanska, kolla på www.altertango.com

Ni som känner till Gotan Project, dom låter ungefär så men lite mindre "elektriskt-rockigt", så tyckte "pianissan" man kunde beskriva deras musik när jag pratade med henne. Och jag håller med.

Att konserten kostade 100:- inkl ett glas vin gjorde inte kvällen sämre :D

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun May 08, 2005 12:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
Jag har blivit en aning tango frälst på gamla dagar, och nu är jag på jakt efter lite modernare tango, vet du om det går att köpa altertango skivan någon stans i sthlm?

Är det någon som har något tango tips?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun May 08, 2005 20:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5280
Location: Bromma-Stockholm
Lupus wrote:
Jag har blivit en aning tango frälst på gamla dagar, och nu är jag på jakt efter lite modernare tango, vet du om det går att köpa altertango skivan någon stans i sthlm?

Är det någon som har något tango tips?
Lite osäker på om deras CD går att köpa någonstans här i Svedala - har du gjort någon sökning på de vanligaste internet-butikerna? Hittar du inget, PM:a mig....

Fler tips? Tja, lite dålig på detta med modern tango, men som sagt, Gotan Projekt är ett säkert kort. Astor Piazolla ett annat, hans låtar har bland annat gjorts av Grace Jones (I've Seen That Face Before = Libertango).

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun May 08, 2005 21:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Dec 08, 2003 16:26
Posts: 679
Location: Stockholm
Jag ska kolla lite, tänkte om du såg att det var någon representant där från någon butik.

Jag ska kolla upp gotan projekt, lite äldre tango typ piazolla är jag hyfat bevandrad med.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited