selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 22:36

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 13, 2004 00:33 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Dec 03, 2003 14:45
Posts: 16
Hej :D

Sony >... Nej, jag har inte vare sig lust eller anledning att fortsätta någon sk debatt.

Syftet har från min sida varit, att skapa/ge uppmärksamhet på ngt som lätt kan slå fel och ev bli negativt för arrangören.Hänvisar till av mig tidigare inlägg.

Om jag får vara lite tydlig, så har den sk *debattmotståndaren* legat på en nivå som inte ens är värd att kommentera.

Mitt budskap verkar ha fått gehör hos bla Magnus (T&T),kul.
För vi vill ju alla att förutsättningarna ökar att bedriva vår hobby,där är ju bla butikerna en viktig del.

En sista kommentar....
Evert,jag blir inte irriterad som du antyder.Läs mina inlägg igen så förstår du nog den röda tråden i budskapet.

Hej så länge...
Peder :)

_________________
*Våga Vara Openminded*


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 13, 2004 10:37 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Jag tror att alla som läser tråden begriper vilket företag vi startade diskussionen från, så jag vet egentligen inte om jag begriper vitsen med att ta bort den. Så många trådar skapas inte här trots allt och så själva diskussionen har ju kommit att handla mer om ordval än om en specifik butik så egentligen spelar det inte nån roll.

Ang. vilka som är moderatorer så är vi ju omkring ett dussin personer här som skriver en hel del och jag personligen tycker att alla är på samma nivå även om nu några av oss råkar kunna flytta inlägg och redigera andras...ett par personer här som inte är moderatorer har säkert mer rutin av det än en del som är det i just det här forumet...däremot kan det vara vettigt att ta sånt via PM istället för att skriva ner det fram och tillbaka i trådar i framtiden. (den här undantagen då eftersom det inte direkt varit aktuellt tidigare :wink: )


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 13, 2004 16:35 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Dec 29, 2003 16:36
Posts: 170
Location: LULEÅ
Du har helt rätt, jag sätter moderatorerna i en svår/hopplös sits.
Ber om ursäkt för detta, tar det via meddelande istället.
Sen kansket det bästa bara är att strunta i vissa inlägg, men min erfarenhet säger att när en negativ sak sags så kommer drevet
och vill man som jag ha en positiv anda i tråden försöker jag klippa
av med råhumor eller nåt annat snabbt och försöker fokusera
på saken. Sen är det detta med reklamen för företag som kan reta gallfeber på folk. Men Linnvärlden är så liten i sverige att vi borde kunna
hålla ihop den. Bara det att vi nämnt ett företag så många gånger som
det är gjort för ett visst företag är olyckligt särskilt när det händer 2 gånger inom loppet av kort tid. Det jag inte förstår är varför vissa inte följer Moderatorernas rekomendation och tar det via meddelande.

Jag ser fortfarande att denna tråd är värdefull, även om jag och någon annan sitter i kläm, som avskräckande exempel men som sagt det kräver
ju vissa ingrepp.

_________________
Linnägare sen 1986 och byggt i etapper till 2003.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 13, 2004 17:11 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Dec 29, 2003 16:36
Posts: 170
Location: LULEÅ
Peder jag missade ditt sista inlägg, ursäkta.
Jag säger bara en sak, att när moderatorn sagt ok då är det ok
och man fortsätter inte att diskutera efter detta. Och det gjorde du.
Där gick tråden över gränsen allt efter det är bara pajkastning.
Trådarna skall vara om det saken gäller inte något annat särskilt inte
efter avdömning.

_________________
Linnägare sen 1986 och byggt i etapper till 2003.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 13, 2004 19:28 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Suck, du ska bara ha sista ordet eller hur? Släpp det och återgå till sakfrågan istället.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 13, 2004 20:48 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Sun Nov 23, 2003 03:35
Posts: 41
Location: Ume
Jag sökte efter mitt inlägg och hittade det i den här tråden. Synd att en sån här skitsak blir så infekterad.

Vad gäller mässor så är dom ju genomkommersiella. Spelar ingen roll om dom hålls i Norra Svartträsket eller i K Hufvudstaden. En kompis som var med på den gamla tiden minns att RC hade en mässa på Idun här i stan om det var -90 eller -91. Jag vet inget om skalan på denna mässa eller hur många som var representerade men syftet var säkert att marknadsföra hifi och hi-end i en expansiv stad som Umeå.

_________________
brumeli brum


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 14, 2004 01:23 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Dec 03, 2003 14:45
Posts: 16
Men herrejävlar Evert :x

Har du ingen som helst självdistans.. :?: :?:

Läs Ayn´s inlägg en gång till och även Sony´s,du ska inte blanda dig i modererandet.
Du ber moderatorerna om ursäkt, och sen så fortsätter du som om ingenting har hänt att försöka ta på dig en egen moderatorsroll.

Du har inte kommit med ett enda vettigt och väl underbyggt inlägg i själva sakfrågan,utan istället jönsat omkring med inusinationer,tangerat gränsen till personangrepp och som jag sa...ngn form av försök till självpåtagen moderatorsroll.

Sen anklagar du mig i ditt sista inlägg för att vara orsaken till ngn form av pajkastning :?: :?:

Som jag skrev i ett tidigare inlägg...*Jag har framfört mitt budskap sakligt och med respekt*

Mitt inlägg som du syftar på i ditt sista inlägg skrevs under tiden som Sony la in sin kommentar,såg det med andra ord inte förrän jag klickat in mitt.
Men det ändrar inte det jag sa,jag har hållit mig till sakfrågan samt bemött dina övertramp mot mig och sakfrågan.Försök inte ta några stilpoäng här,det genomskådas rätt snabbt.

När det gick överstyr som du påpekar (det var från din sida det skedde,för mig har det aldrig gått över styr utan jag har hållit mig till sakfrågan samt upprepade gånger bett dig göra detsamma), var när du i ditt första inlägg efter mitt första, spetsade till det med att skriva bla...

*Gorma inte om begrepp, i norrbotten är allt som är större än
15 kvadratmeter en mässa. I Stockhom förstår jag att slottet
är referens för mässa.*


Jag är så pass intelligent att jag kan läsa mellan raderna vad som egentligen skrivs.Efter mitt nästa inlägg spetsar du till det ytterligare med....

*Har skumläst ditt inlägg och kan bara konstatera att ditt sinne för humor
passar i min mormors källare( hon e dö).* samt.....

*Jag läser det nogrannare när jag får tid*..... samt*Men tydligen vi är två typer av människor såna som du och såna som jag. *


Som jag skrev tidigare...
*Om jag får vara lite tydlig, så har den sk *debattmotståndaren* legat på en nivå som inte ens är värd att kommentera. *

Tyvärr är det ändå det jag just nu gör :?


Jag visade detta för mina kollegor och de blev minst sagt chockade,de undrade hur man kan skriva på ett sådant sätt i sina första inlägg till ngn annan.
Ja skriva något sådant överhuvudtaget.

Evert, bara en fråga..har du fått TID att läsa det noggrannare än? Tydligen inte, men du har haft tid till detta andra tjaffsande.
Men som jag sa....

*Du har inte kommit med ett enda vettigt och väl underbyggt inlägg i själva sakfrågan*

Evert,...ta dig en ordentlig funderare hur du har agerat i denna tråd.Du har som jag sa tidigare bett Moderatorerna om ursäkt,om än du sen fortsatte i samma anda.

Du tycker inte att det är någon annan du också borde be om ursäkt pga dina påhopp.

Nu spetsade jag till det lite i detta inlägg,men jag tyckte att det var dags att vara så tydlig som möjligt.

Detta inlägg handlar tyvärr för första gången från min sida inte om själva sakfrågan,den avslutade jag iom mitt tidigare inlägg igår.
Detta handlar som ni ser om att svara på Everts missriktade påståenden om mig,tydligen i ett tamt försök att försöka friskriva sig själv.

Som jag skrev i inledningen....Evert,har du ingen som helst självdistans.. :?:

Iom detta inlägg så avslutar jag från min sida denna tråd,var och en får själva bilda sig en uppfattning. Om Evert Westman vill fortsätta försöka friskriva sig, så kan jag bara säga.....Lycka Till...!!

Hej så länge..
Peder :)

_________________
*Våga Vara Openminded*


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 14, 2004 11:40 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Okej, vi är nere på gräsrotsnivå i diskussionerna här nu. Jag låser tråden tills vidare så får vi se om tråden tas bort helt eller bara fortsätter att vara låst. Hade någon förhoppning om att ni skulle klara att hålla det på vettig nivå men tydligen inte...

Den här typen av dialog är exakt det som man ska ta via PM, det tillför absolut ingen något!

// Sony


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 23 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited