selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 12:46

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu Apr 28, 2005 10:31 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Apr 13, 2005 11:12
Posts: 15
Location: Stockholm
Hej,

jag letar efter ett alternativ till Linns Uni-spelare och som spelar SACD och DVD-A etc. Läste på Carlssonplanets hemsida att de använder Pioneer som referensspelare. Pioneer DV-688 är även referens hos ljudtekniska sällskapet, , EISA-vinnare -04, referens på mässor, i butiker och i otaliga hifi- och hemmabiorecensioner o.s.v.(pris ca 6-8500:-).
Finns även en dyrare spelare Pioneer 757Ai, för 8500-12000:-
(Funderar även på Denon 3910 som ju har debatterats här på forumet).

Är det någon som lyssnat på dessa Pioneerspelare och jämfört med någon Linnspelare?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 28, 2005 15:45 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Feb 14, 2004 19:28
Posts: 105
Jag har DV-757Ai för att lyssna på DVD-A och SACD, det låter fint, jag har den kopplad till Pioneers förstärkare som heter AX10i med firewire. (Jitterfritt)

Vill bara nämna att jag inte tycker att den duger som CD, vare sig som spelare eller transport, vare sig analogt kopplat, digitalt eller med firewire (kallas iLink av Pioneer)

668an verkar funka mycket bättre (om man ska tro vad som diskuterats i OÄNDLIGHET på nämnda forum) som CD men den har ju ingen jitterfri koppling...

Är du bara intresserad av SACD, DVD-A samt film så kan jag tänka mig att DV-868Ai är mer spännande eftersom den har HDMI för bilden.

PS, visst menade du 668?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 28, 2005 16:00 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Apr 13, 2005 11:12
Posts: 15
Location: Stockholm
joakimw wrote:
PS, visst menade du 668?
Ja, jag menade förstås 668. Menar du att den diskuterats i detta forum?

För närvarande har jag en Karik, men eftersom reservdelarna börjar tryta vore det bra om även CD lät bra i den multispelare jag köper.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 28, 2005 16:53 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Vore intressant att höra om någon jämfört den med en Linnspelare och ur "Linn-folks" perspektiv. På www.hififorum.nu finns annars oändligt (nästan) många trådar om den men antar att du kikat där redan... finns några guldkorn men många har en tendens att mynna ut i mest tjafs.. :(


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 28, 2005 17:15 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Feb 14, 2004 19:28
Posts: 105
Jag tycker också att det skulle vara kul att höra om någon hade jämfört med Linn...

Ville bara flika in att CD verkar låta "ok" på 668 men inte på 757 eller 868, forumet som jag refererade till var faktiskt.se som jag blandade ihop med Carlssonplanet - Ledsen att jag rörde till allt.

Jag bor i sthlm om någon vill lyssna på 757an på flerkanal...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited