selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 18:41

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vinyl i Luleå
PostPosted: Sat Feb 07, 2004 21:28 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Wed Jan 28, 2004 21:18
Posts: 337
Location: Förslöv/Skåne
Skulle bara tipsa om att det finns några ställen i Luleå där det finns begagnad vinyl.

1) SPEEDWAY ligger på samma gata som takt & ton men längre ner mot södra hamn. 40 spänn per skiva eller 3 för 100.

2) FYNDHÖRNAN ligger bortanför busstationen. Olika priser men en del väldigt bra plattor.

3) MYRORNA. på storheden. Mycket skit men man kan hitta fynd där också.

4) TAKT & TON har också en del skivor men det verkar bara bli mindre och mindre tyvärr! :cry:

Lycka till!! :P


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 07, 2004 21:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Var fyndar man LP12:an då? :P

En fördel med vinylen är (förutom ljudet) att det går att fynda riktigt ordentligt. Det behöver inte kosta en förmögenhet att köpa 2-3 skivor.

Är kul att dessa beggat butiker finns. Skulle vara trevligt med en RIKTIG skivaffär som sålde nya skivor och beggade. Sen om man kanske inte tar 199:- för en ny CD, så kanske man kan få affären att gå runt?

Fast just nu får man väl applådera och stödja dom butiker som finns. Även om jag skulle behöva nåt att spela LP med först.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 08, 2004 02:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
de ställen jag sett LP12an det senaste att fynda har varit på hififorum.nu hifimagasinet.com och ibland på http://www.pinkfishmedia.net/forum/index.php?s= i övrigt hålla koll på handlarnas begagnade avdelningar men det blir glesare med fynd.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 08, 2004 10:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Jo, jag har också sett nån billig spelare. Fast det handlar ju mycket om vilka uppgraderingar spelaren har gått genom, hur fräsch den och dess komponenter är o.s.v.

En "spelare" av något slag ligger inte riktigt först i uppgraderingstankarna, men det blir nog en för vinyl före CD:n uppgraderas.

--------------------
Sen kan det hända att dom har nå LP:s på Återvinningsmarknaden Kronan. Fast jag är inte säker hur det är nu. Dom har säkert värelöst sortiment.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited