selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun Apr 28, 2024 22:35

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon Jan 26, 2004 17:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Jag funderar allvarligt på att skaffa mig ett par hörlurar. Hörlursförstärkaren i Kolektorn är inget vidare så jag måste också köpa en separat hörlursförstärkare. Det jag närmast funderat på är Musical Fidelity's ny X-can V3 tillsammans med ett par Sennheiser 650. Är det någon som har erfarenhet av denna kombination tillsammans med Linn? Kan man koppla in den direkt i cd-spelaren (karik/numerik? eller måsta man gå via försteget?

Min andra fråga rör dedikerade ledningar, dvs en separat ledning direkt från proppskåpet. Är det någon som har någon erfarenhet eller tips om detta? Kan man ha en ledning till hela hifi-anläggningen eller måste man ha en till varje.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 26, 2004 17:50 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Har använt v2 tillsammans med HD600 & Red Jaspis tillsammans med en Wakonda. Red Jaspis ska du absolut hoppa över, såvida du inte har ngt emot att sitta helt blixtstilla. Kabeln är förmodligen styvare än en K600.
Hörlursutgången på Wakondan var, i mitt tycke, nästan lika bra som min X-can. Det slutade med att jag skickade iväg både Clou Cabeln och hörlursförstärkaren, men behöll hörlurarna som jag tycker är guld värda!
Du kopplar enklast in det paket du tänkt att köpa via din Karik...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 26, 2004 21:45 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Vad gäller separat ledning från proppskåpet till anläggningen så är det självklart genomförbart.
Jag måste bara få en sak klart för mig, du frågar:

Kan man ha en ledning till hela hifi-anläggningen eller måste man ha en till varje.


Vad menar du med en till varje? Har du flera anläggningar?

Sedan får du kanske fundera på hur stor effektförbrukning du har från din anläggning, men att säkra den dedikerade ledningen med 10A räcker för dom flesta. Du kan då ha en maximal effektförbrukning på 2,3kW innan säkringen går :)
Tänk bara på att en elektriker måste göra jobbet...

Lycka till och Välkommen till forumet!

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 26, 2004 22:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Jan 11, 2004 14:27
Posts: 945
Jag menar om man bör ha en kabel till varje enhet (cd, försteg etc)eller om det räcker med en kabel till hela anläggningen. Anledningen till att jag frågar är att jag har hört att Linns switchande nätdelar "smutsar ner" elen. Frågan är ju också om förbättringen är värt besväret.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 27, 2004 23:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 20:32
Posts: 950
Mitt tips på hörlursförstärkare!
Creek OBH 21 SE
http://www.amusicdirect.com/products/de ... ACROBH21SE

I Hifimagasin som man kan ladda ner från http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp
Kan man läsa att den skall passa ypperligt till HD650 som kanske är den bästa dynamiska luren på marknaden.

Tror inte att Linns switchade nätdelar smutsar ner nätet mer än andra dagliga ting som typ diskmaskiner, tvättmaskiner(med tanke på smuttstvätt... :lol: )


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited