selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 18:07

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 12, 2004 00:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Ja till en viss del är det ju trevligt om trådarna håller sig till ämnet. Menade bara att man inte måste vara så strikt att tråden absolut inte får innehålla nåt annat än vad trådens ämne föreslår.

Fast det hela sprollar för min del. Det gör varken bu eller bä att klaga på en återförsäljare, än mindre när dom inte tar del av kritiken (eller?)...


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 12, 2004 10:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Jag har nu delat den tidigare tråden: Besök från Linn Skottland på xxxxxx i två delar. Hoppas alla är nöjda med detta.
:)


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 12, 2004 19:31 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Jag tycker att det är bra att delar med sig av sina erfarenheter av de handlare som finns. Det är ju ruskigt trist om andra ska tvingas gå igenom misstag som man själv gjort pga att ngn handlare inte spelar sina kort rätt. Det känns som att det är mindre viktigt om det finns 500 handlare eller fem, bara de sköter sig. Misstagen kan bli ödesdigra och väldigt kostsamma om det inte finns ngt forum där man kan bilda sig en uppfattning om det är ngn som som inte är fair. Det kan inte annat än att gynna oss konsumenter då man kan få en uppfattning om vad olika ingrepp i våra ögonstenar kostar på de olika ställena. Jag vet av erfarenhet att det kan skilja nästan så mycket som 50 % på tex akitvering av ett par högtalare.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 12, 2004 20:02 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Mon Jan 12, 2004 10:16
Posts: 64
[quote="siffernisse"]Tycker xxxxx är en bra butik, och xxxxxx är då trevlig med mig, Sedan förstår jag inte detta tjatet om handlare, måste ni vara kompisar med de som sitter i ICAkassan också??.

Hej Siffernisse, trots att jag har en hygglig plånbok åtminstånde ett par veckor efter lön, så har jag alldrig fått någon bra respons av xxxx.
Tacka vet jag t ex xxxxxx i xxxxxxx, de har varit tålmodiga och glatt svarat på alla mina frågor. Har givetvis handlat en del hos dem då.
Vad är det för fel på att bli "kompis" med ICA kassören/skan? :evil:
De är väl också lika mycket värda som en hifi- månglare eller?
Båda är ju till för att serva och glädja oss eller hur?



kommer ihåg första gången jag var på xxxxxxxxxx, då råkade jag nämna något om en Test i en hifitidning, varpå jag fick en utskälning i 15 min av xxxx, sedan fick jag inte lyssna på en enda pryl. han medelade att jag var tvungen att beställa tid om jag skulle lyssna fasten det var helt tomt i butiken.
Jag skulle aldrig undvika xxxxxxxxxx bara för detta, tycker det är värre när butikspersonalen inte bryrsig, eller försöker ställa in sig.

Får man inte ställa "dumma" frågor i Linnbutikerna? Hu vilka elaka månglare.
Mvh
Kenth


mvh/ siffernisse

_________________
Linn vad är det?


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 12, 2004 23:58 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 452
Location: Övik
[quote="majjen04"]
Hej Siffernisse, trots att jag har en hygglig plånbok åtminstånde ett par veckor efter lön, så har jag alldrig fått någon bra respons av xxxxxx.
Tacka vet jag t ex xxxxxxxxxxx i xxxxxxxxx, de har varit tålmodiga och glatt svarat på alla mina frågor. Har givetvis handlat en del hos dem då.
Vad är det för fel på att bli "kompis" med ICA kassören/skan? :evil:
De är väl också lika mycket värda som en hifi- månglare eller?
Båda är ju till för att serva och glädja oss eller hur?



--Klart att du får bli kompis med ICA kassören majjen04, och alla är lika mycket värda, tillomed de som jobbar på hifi-klubben.

--Jag går i hifibutiker pga de produkter som de säljer och inte för att få kompisar, liksom jag inte förväntar mig av ICA kassören att vi ska prata om vädret och senaste "Robinson avnittet" när jag handlar falukorv, fasten man handlar mat för 20-25 000kr/år.

--sedan har xxxxxxx flera säljare (minst 3 till), så jag förstår ärligt talat inte problemet?, visst är det roligt att vara en enda stor familj med hifi butiken, men jag ser inte anledningen till det.


"Får man inte ställa "dumma" frågor i Linnbutikerna? Hu vilka elaka månglare."


--Ja.,men jag tog det inte personligt eftersom det handlar om hifi- lådor, och tycker mest det var en rolig upplevelse. Och om jag flyttade till umeå, så skulle jag utan tvekan handla av xxxxxxxx.(om han hade några bra produkter i sitt sortiment såklart!)



mvh/ siffernisse

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 17, 2004 00:54 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 18:36
Posts: 142
Location: Lekrummet
weezer wrote:
Ja xxxxx och xxxxxx har bränt sina skepp med mig som kund, jag har avsevärt mer sympatiska handlare än dem tack och lov...
Oehört lågt gjort. Har man blivit dåligt bemött av en butik så kan man ju påtala bara butriken. Men att göra en personlig sak med en enskild återförsäjare är bara att bevisa att man är lägre än berörda handlare som man anser har begått fel. Särskilt när denne inte kan försvar sig själv med.

Märkligt att namnet inte blev suddad av Moderatorerna. :?

_________________
Män bör vara (upp)kopplade :wink:

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.
Kontrollfreks kör inte med Windozen.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jan 17, 2004 01:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Tråden är låst.

Efter att ha diskuterat med de andra moderatorerna kom vi överens om att detta tangerar gränsen för personangrepp allt för mycket. Nämnda namn har raderats i inläggen.


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 22 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited