selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 00:31

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Taktotons policy
PostPosted: Tue Dec 28, 2004 15:24 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
Skulle gärna vilja veta andras åsikter om affärens behandling av sina kunder, d.v.s EFTER att man genomfört ett köp. Alla är givetvis väldigt tillmötesgående när det gäller att sälja, men någon större "serviceinriktning" har då inte jag och en kompis stött på när t. ex hans TV gick sönder efter bara 1,5 mån och ToT vägrade betala, vare sig frakt till reparatör eller andra omkostnader som garantin givetvis borde täcka! Man tycker ju att om man köper en tv för 15000 borde man inte behöva lägga ut några ytterligare pengar för att DOM ´har sålt en produkt som havererar totalt efter 1,5 månader!

Någon annan som kommer att bojkotta ToT i fortsättningen?


Top
   
 Post subject: Re: Taktotons policy
PostPosted: Tue Dec 28, 2004 15:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
Gospodin wrote:
Skulle gärna vilja veta andras åsikter om affärens behandling av sina kunder, d.v.s EFTER att man genomfört ett köp. Alla är givetvis väldigt tillmötesgående när det gäller att sälja, men någon större "serviceinriktning" har då inte jag och en kompis stött på när t. ex hans TV gick sönder efter bara 1,5 mån och ToT vägrade betala, vare sig frakt till reparatör eller andra omkostnader som garantin givetvis borde täcka! Man tycker ju att om man köper en tv för 15000 borde man inte behöva lägga ut några ytterligare pengar för att DOM ´har sålt en produkt som havererar totalt efter 1,5 månader!

Någon annan som kommer att bojkotta ToT i fortsättningen?
lite dum tråd kanske att ta upp på ett forum....men jag har alltid bojkottat t&t Enskilda personer behöver vi inte peka ut här, tack. // Sony ...därför e jag iprincip aldrig där


hehe sorry sony :lol: tänkte inte så långt


Last edited by Haakan on Tue Dec 28, 2004 16:03, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 28, 2004 15:36 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
Quote:
lite dum tråd kanske att ta upp på ett forum....men jag har alltid bojkottat t&t ...därför e jag iprincip aldrig där
:D
kanske fel "forum" :) men ...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 28, 2004 18:34 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
Givetvis behöver man inte peka ut särskilda personer på sätt som rör deras personlighet och annat, men när det rör sig om något som troligen berör oss alla (konsumenter) i vissa personers sätt att behandla sina "kunder", är det väl ändå rättmätigt. Ingen vill väl göra ett dåligt inköp?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 28, 2004 18:57 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Oct 12, 2004 19:47
Posts: 135
Location: Boden
Kan för min del säga att jag alltid blivit bra behandlad på T&T både vid inköp och service. Men det är väl alltid lite personkemi inblandad.

edit glömde ett ord


Last edited by Clyde Built on Mon Feb 14, 2005 21:03, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 28, 2004 19:04 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
jo, men ännu viktigare, så länge alla handlar, allt håller, och alla är glada, fungerar det nog...men får man problem med nått...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 28, 2004 20:25 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Thu Oct 16, 2003 00:46
Posts: 445
Location: 127.0.0.1
Köpte ett par Ninka av dem, hade skitfula skador i fanéren (som inte uppkommit vid frakten, de blev tokskadade i den f ö...). Butiken i fråga förnekade att de fanns när de skickades, men jag, och besiktningsmannen från försäkringsbolaget hävadade motsatsen. Köpet hävdes och jag köpte högtalare på annat håll. End of story... De är på min svarta lista iallafall (tillsammans med Esoterisk Hifi, men det tar vi en annan dag...!)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 28, 2004 20:46 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Gospodin wrote:
Givetvis behöver man inte peka ut särskilda personer på sätt som rör deras personlighet och annat, men när det rör sig om något som troligen berör oss alla (konsumenter) i vissa personers sätt att behandla sina "kunder", är det väl ändå rättmätigt. Ingen vill väl göra ett dåligt inköp?
Givetvis ska man få dela med sig av sina erfarenheter av butiker men är det inte tillräckligt att man nämner butiken ifråga? Jag håller med dig om det förstnämda men tycker personligen att det är olämpligt att man pekar ut specifika personer...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 28, 2004 22:46 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sat Feb 14, 2004 19:28
Posts: 105
Det finns nog inte en enda butik med hyfsad omsättning som BARA har nöjda kunder. Jag är rätt säker på att det kan kärva ihop sig lite överallt, inte minst på grund av dålig personkemi, efter vissa köp.

Tråkigt för den drabbade kunden, men ... normalt ... så länge en butik inte gör sig helt känd för sin dåliga service.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 28, 2004 23:21 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Wed Oct 15, 2003 18:58
Posts: 126
Location: Luleå
Jag måste säga att jag tycker att T&T är en sjyst butik. Jag har köpt ett par produkter där och faktiskt haft problem med två av dem.
Det första var när jag köpte mina KanIV. En av högtalarna funkade helt enkelt inte. Absolut inga problem med att få en ny där, vilket borde vara (och var) självklart.

Det andra fallet är min projektor som har strulat lite. Jag har haft den skickad på reparation två gånger, och det har faktiskt aldrig varit något problem med det. Det var inte ens på tapeten att jag själv skulle stå för några kostnader.
Så jag tycker personligen att de har skött sig bra, även i mina mindre motgångar...

Sen är det ju en annan femma att T&T kanske är lite väl dyra på begagnade produkter. Men det är ju helt upp till butiken, de verkar ju ändå få sålt en del av grejerna.

_________________
"I missed 100% of the shots I never took"
Michael Jordan


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 29, 2004 01:55 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
Quote:
Köpte ett par Ninka av dem, hade skitfula skador i fanéren (som inte uppkommit vid frakten, de blev tokskadade i den f ö...). Butiken i fråga förnekade att de fanns när de skickades, men jag, och besiktningsmannen från försäkringsbolaget hävadade motsatsen. Köpet hävdes och jag köpte högtalare på annat håll. End of story... De är på min svarta lista iallafall (tillsammans med Esoterisk Hifi, men det tar vi en annan dag...!)
Quote:
Tråkigt för den drabbade kunden, men ... normalt ... så länge en butik inte gör sig helt känd för sin dåliga service.
Jag har för övrigt hört en del sånna här historier nu....lite för många för min personliga smak...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 29, 2004 01:59 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Nov 09, 2004 22:44
Posts: 367
Location: Norr.
Jag tycker iaf att om en 2 mån. gammal produkt går sönder, med garanti/försäkring, att handlaren bara ska säga "Denna kostnad, frakt + reparation, står givetvis vi för". Då man knappast hade tänkt sig någon ytterligare kostnad p.g.a undermåliga produkter!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 29, 2004 02:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
t&t skiljer mycket på folk....jag har varit där 1ggn sen jag blev "vuxen" dvs för nån månad sen....före det var det väl 6-7år sen...

å när man är ung så behandlar dom en som skit....var iofs annorlunda senast jag va där...då demades det friskt...

en sak som jag stör mig på är att dom i princip suckar om man inte köper när man vart å lyssnat...

nå ja nog med klagomål från min sida....tacka vet jag high fidelity


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 31, 2004 11:42 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Haakan wrote:
nå ja nog med klagomål från min sida....tacka vet jag high fidelity
Alla tre södra butikerna är skitbra!
Ingen direkt erfarenhet av de norra


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 31, 2004 13:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Finns väl bara 2 i norr?
Östersund går väl under mellansverige :D och där är det ingen risk att man blir skumt behandlad.

_________________
Peter


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 26 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited