selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 23, 2024 05:30

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 04, 2004 19:26 
Tjagge wrote:
Jaha boys, vars skall vi börja? Med två King Crimson låtar om jag inte minns fel, vilket jag inte gör. Sen två låtar från Emerson, Lake & Palmers debutalbum. Det var mycket länge sedan jag lyssnade på Larks´Tongues In Aspic med Crimson, riktigt bra. Jäkla Ikemi, jäkla Klout och jäkla Keltik.
Larks´Tongues In Aspic! Grymt! Måste sätta på den bara därför. Tack för påminnelsen :)

/ MC


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 04, 2004 20:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Ingen orsak. Min livsuppgift är att sprida det progressiva musiken vidare...
Återkommer till vår musikafton måste (?) dricka glögg nu. Hittade en spetsad med malt!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 04, 2004 21:17 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Innan gänget hunnit samlas han jag med en snabbgenomgång av metallicas svarta också, de gör sig oförskämt bra på ett par keltik 8) Mellan Tjagges eminenta genomgång av några olika proggrupper i huvudsak från 70-talet blev det lite Dream Theater också....främst Train of Thought, någon låt från Metropolis part II hanns också med.

Riktigt lyckad kväll, någon whiskey slank ned också, gjorde inte saken sämre! :wink: En ny träff någon gång efter jul/nyår låter inte omöjligt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Dec 04, 2004 22:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Ja, först Crimson och ELP, sen middag. Lirade lite Zappa medan pizzan lade sig till ro. Sen Camel Mirage, en av många bra Camel skivor. Sen blev det några Yes låtar från The Yes Album, tror jag. Gentle Giant följde, deras alster Octopus från -72 är fin. Länge sen jag hörde den, stämsång och taktbyten i mängder. Fortsatte med Van Der Graaf Generator. H To He Who Am The Only One är titeln på deras tredje album från -70. Kan vara lite svårsmält. Så här dags började Klanters skruva på sig och ville höra något nutida band. Jag kontrade med Echolyn från -95, As The World. Jätte bra skiva men utgången. Så lite svenskt, Space Revolver med Flower Kings . Klanters drog och vi övriga lirade Dream Theater med flera.

Har jag glömt något?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 05, 2004 17:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Sony wrote:
whiskey
Observera Sonys stavning. Jag önskar att det skulle vara en felstavning men icke. Jag hade med mig en skvätt Jack Daniels, huvva vilket gift, förra gången jag smakade den tyckte jag inte det var så farligt men nu. Kanske närvaron av OTTOs Lord Of The Isle gjorde sitt till.

Jag har redan ideer på nya album som vi borde lyssna på. Exempelvis King Crimson som har gjort mycket bra förutom den enda platta vi lyssnade på. Det finns också många mindre kända band från 70-talet som borde få en chans.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited