Lite skämmigt är det allt, men det får man väl bjuda på.
I alla fall - för cirka 2 veckor sedan kom en ny RCA-kabel som jag var nyfiken på, inköpt från det stora landet i väst.... Jag bytte ut den befintliga kabeln som satt mellan Exaktbox sub och M126 mot denna och spelade vidare. Tänkte inte mer på det, utan poppade på som vanligt.
Sedan kom mina A212or och jag kopplade upp dem och var så nöjd med dem, och spelade ett par skivor och började sedan ställa in dem i rummet.
Men det skavde lite grann - lät det inte lite ..... tunt?
Nog för att jag gick från ett par MIso men jag hade ju en M126 i botten som borde ge en del. Men jag spelade på, men tyckte att suben var lite väl tyst emellanåt. Gick och kände på den och blev rädd att den inte gav något alls...att den skulle gått sönder. Igen!
Men bestämde mig ikväll för att kolla igenom allt igen och ser då att jag kopplat kabeln på utgång 2, och i inställningarna så ger den signal på utgång 1.
Kopplade om och vips så har jag lite botten igen - mycket trevligare lyssning i rummet igen.
Jag har alltså under 2 veckor spelat på utan att märka att suben inte var inkopplad....
Till mitt försvar kanske man kan säga att med ett par MIso så skulle man kanske inte behöva bas, åtminstone inte i mitt lilla rum.
I vilket fall som helst så spelar det på riktigt trevligt nu - och Bill Champlin låter som det ska igen - fast botten, och med ett myller av detaljer i toppen utan att det blir vasst.