Är det alla album som dyker upp både på J och H, eller är det olika för J respektive H? Kan det i så fall så enkelt som att vissa album har Jimi Hendrix som album artist och vissa har Hendrix Jimi?
Jo, det är alla mina 39 album med Jimi Hendrix som hamnar under både J och H. Jag har provat att ta bort alla JH och körra Asset och då försvinner naturligtvis hans album från listorna av "Album Artist". Men när jag flyttar tillbaka något av hans album (har provat med tre stycken, separat) så hamnar de både i J och H. Och "huvudbilden" som syns när man läser listan under J respektive H är fortfarande en bild från ett album som INTE finns i mappen med Jimi-album (av de som jag testat lägga in separat).
Det verkar som det finns en cache som stretar sig kvar och inte ger upp.
Jag har också kollat några fler artister som beter sig likadant och hittills hittat Norah Jones som finns både på J och N.
Jag har i inställningar på Mp3Tag rensat bort allt som inte har med ID3v2 att göra, dvs Ape och ID2v1
Gjorde ett test alldeles nyss, plockade ut en singel med två låtar (Jimi Hendrix) och rensade bort all metadata. Lade in allt på nytt - och resultatet är fortfarande att JH finns på två ställen! Och med bild från ett helt annat album som nu alltså fortfarande inte ligger i Hendrix-mappen.
Det måste alltså finnas ytterligare ngt ställe som metadata/cache samlas/sparas. Och hur fasen kommer man åt detta?
/ B