Om du ansluter din TV till HDMI out så har du fyra ingångar på din DSM som du kan använda. Misstänker att det inte går att använda smart TV funktionerna då, så anslut Apple TV, Chromecast eller liknande på en av ingångarna så har du ytterligare 3 lediga ingångar.
Problemet är inte ingångarna. Är fyra ingångar. Det är:
Chromecast
Nes
sNES
Dator
Sen har den bara en utgång. och där blir problemet. För att tvn ska vara kopplad till utgången, förstås. MEN den har bekymmer med signalen från datorn (eller tvärtom). Så jag kan inte spela på tvn för den blinkar till ibland. Svårt köra ett snabbt spel när skärmen är svart liksom.
Så då får jag fulkoppla kabeln till skärmen nu. Men jag vill ju samtidigt ha ljudet i stereon. Ok. Det går ju automatiskt. Men då vill jag samtidigt ha typ en serie på tvn. I bakgrunden. Typ (jag måste ha två saker igång samtidigt annars blöder min hjärna). Och jag vill slippa hålla på att koppla in och ur HDMIn. Utan vad jag vill är detta, för att förenkla.
När jag sitter med datorn. Så vill jag kunna ligga i soffan, spela på låt säga skärmen. Ha ljudet i stereon. Men chromecasta till tvn som kör sitt eget race. Även om den går via dsm3. Vet att man kan lyssna på musik via nasen till exempel, och dsmn reläar vidare tvsignalen ändå. Men får som inte till det. Och det är ju för att den har bara en hdmi-ut.
Men nu har jag beställt en splitter. Hur jag än klurar så är det enda jag kommer fram till. Tråkiga med det är att det löser bara ett av problemen (koppla ur och in hela tiden). För då blir skärmen densamma på båda. Och det är ju inte det jag vill.
Snacka om dagens i-landsproblem