Olika Performance på Linn Karousel lager.
Enl utsago från dealers kan det skilja i Performance på Linn Karousel lager, sanning eller vidskepelse ?
Det är svårt för mig att uttalla mig om, då jag inte är en "dealers". Om det skiljer prestanda så får jag hoppas att denne hjälper mig om jag skulle få en rutten.
Om man nu inte kan se skillnad eller mäta till sig skillnad är det då ett garanti fel ?
Ska kund kunna byta ut lager som inte är felaktigt men låter olika ?
Är kunden missnöjd så för Linnhandlaren försöka lösa detta tillsammans med leverantören?
"Låter olika" är lite svårt kanske att härleda till en specifik ändring för kunden.
Anektdot:
Under ett Linnhandlarbesök så kom en kund och tyckte att hans nya Utopik strömförsörjning lät sämre en den på demoenheten.
Linnhandlaren kanske inte kan få Linn att byta den på garanti, men dom erbjöd sig att han kunde byta den mot vilken som helst de hade tillgång till. I första hand måste handlaren se till att kunden blir nöjd. Detta är att vara säljare, att få kunden att bli och vara nöjd.
Anektdot2:
Under min uppväxt besökte jag ett båtvarv där en kund var missnöjd med att hans två båtmototorer inte lät exakt lika. Då detta inte påverkar specifikationen fick jag order på förhand att inte låtsas om eventuell skillnad. Men jag kunde inte höra något som låt fel på någon av motorerna. Skall leverantören då byta ut en motor ifall kunden inte är nöjd?
Nu är ju en LP12 i samma prisklass som båtmotor men ljudet är vad vi betalar för.
Skeva, vridna armboards på Linn Kore sett flertal, garanti fel ?
Remmar som inte är raka varierande tjocklek eller olika breda garanti fel ?
Remmar som är ojämna bör inte säljas, skeva armbord som ser fula ut kanske är att betraka som skönhetsfel. En ny dyr produkt (limmad träpinne for 20.000) bör vara utan dessa.
Om Linn vill vara Hifins "Louise Vuitton" istället för "American Tourister" så kräver det detaljperfektion, även om väskan rymmer lika mycket, säljs den till ett högre pris.
I slutändan är det Linns dealers som måste fronta detta.
Det är kanske därför "Louise Vuitton" säljs mestadels av egna butiker och inte på Väskman? Man vill säkerställa att kunden får ett premiumbemötande.