selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 27, 2024 12:24

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4
Author Message
PostPosted: Thu Feb 15, 2024 08:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 631
Location: Hökerum
Bill50x wrote:
Nu handlade väl denna tråden inte om hur duktig man är på att skruva på en LP12:a?

Nu har jag aldrig hört en Krell i kontrollerad miljö så jag kan inte uttala mig om hur det låter. Jag har däremot hört Krell driva stora panelhögtalare i ett stort rum och det lät otroligt stort och rent. I 5 minuter, sedan började jag gäspa och längta ut. Huruvida en Powertek skulle klarat sig bättre låter jag vara osagt men jag tvivlar, elektrostater kan vara en svår last och det hänger inte på "watten".

/ B
Sant ;)

_________________
LinnArts

Stack Audio Linn LP 12 Black Signature

https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Thu Feb 15, 2024 10:02 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 901
LinnArts wrote:
Erik wrote:
LinnArts wrote:
Härligt Erik då bjuder jag in dig att skruva ihop en tolva i min butik när den öppnar så vi får en tolva som låter bra.
Jag kan ju uppenbarligen ingenting jag har ägt 61 Lp 12 och skruvat ihop 112 kundspecifika spelare sen 2017 och hållit på med Lp 12 an sen 2006.

Det är lite Linn kultur i ett nötskal alla andra vet hur det skall vara och låta men inte de som är dealers och skruvar, lite som med Jesus...


Välkommen Erik
Spännande, jag kommer med nyfikenhet att lyssna i din butik.

Liknelsen om Jesus är patetisk, det finns handlare som är mycket duktiga på att skruva tolva, men om jag inte minns fel är inte du Linnhandlare.






Jag tror inte siffror ger en rättvis bild av kunskap och förmåga, men jag har skruvat tolva sen 1989, ungefär dubbelt så lång tid som du.

/Erik
Nu får du väl ändå läsa på Erik :)

Från Linns hemsida :

Tune Dem method
The approach we suggest when doing an A/B comparison is to listen to component A, then listen to B. If one sounds better, buy it. We have always said, “If it sounds better, then it is better.”

Japp jag är dealer men inte Linn Dealer, jag har valt att inte vara det då jag kan göra som jag vill och ej styrt av ngn.

Har du skruvat i samma 12a sen 89 så är den väl sönderskruvad nu.

Diskussion Avslutad

Jag trodde i min enfald att till och med du skulle förstå att metoden går att använda när man skruvar ihop en tolva. Jag hade fel.

Jag har skruvat i många tolvor under dessa år och bland annat räddat sorgliga exemplar du förstört. Jag driver ingen kampanj mot dig som människa men jag tycker det är tråkigt för de som suktar efter en musikalisk spelare och har oturen att träffa dig.

Diskussion avslutad.


Top
   
PostPosted: Thu Feb 15, 2024 10:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 05, 2004 21:11
Posts: 901
LinnArts wrote:
Bill50x wrote:
Nu handlade väl denna tråden inte om hur duktig man är på att skruva på en LP12:a?

Nu har jag aldrig hört en Krell i kontrollerad miljö så jag kan inte uttala mig om hur det låter. Jag har däremot hört Krell driva stora panelhögtalare i ett stort rum och det lät otroligt stort och rent. I 5 minuter, sedan började jag gäspa och längta ut. Huruvida en Powertek skulle klarat sig bättre låter jag vara osagt men jag tvivlar, elektrostater kan vara en svår last och det hänger inte på "watten".

/ B
Sant ;)
Jag är övertygad om att en Powertek varit bättre, men kanske inte kunnat spela lika starkt. Det hänger alltid på watten, men inte de siffror tillverkaren anger utan de som verkligen levereras till den verkliga lasten.

/Erik


Top
   
PostPosted: Sat Feb 17, 2024 19:13 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Feb 05, 2009 18:53
Posts: 260
Location: Göteborg
Erik wrote:
LinnArts wrote:
Erik wrote:


Spännande, jag kommer med nyfikenhet att lyssna i din butik.

Liknelsen om Jesus är patetisk, det finns handlare som är mycket duktiga på att skruva tolva, men om jag inte minns fel är inte du Linnhandlare.

Hej Erik! Vad vinner du på att bete dig illa mot dina medmänniskor? Att lyssna på musik är underbart när det lirar! Det finns ingen universell koncensus hur musik ska låta. Det är samma som med mat, en del vill har viss typ av krydda andra en annan sort. Tycker tyvärr att du har en väldigt raljant ton & framförallt mot Lennart. Vad vinner du på det? Ni tycker olika, fine så är livet. Med vänlig hälsning, Svante





Jag tror inte siffror ger en rättvis bild av kunskap och förmåga, men jag har skruvat tolva sen 1989, ungefär dubbelt så lång tid som du.

/Erik
Nu får du väl ändå läsa på Erik :)

Från Linns hemsida :

Tune Dem method
The approach we suggest when doing an A/B comparison is to listen to component A, then listen to B. If one sounds better, buy it. We have always said, “If it sounds better, then it is better.”

Japp jag är dealer men inte Linn Dealer, jag har valt att inte vara det då jag kan göra som jag vill och ej styrt av ngn.

Har du skruvat i samma 12a sen 89 så är den väl sönderskruvad nu.

Diskussion Avslutad

Jag trodde i min enfald att till och med du skulle förstå att metoden går att använda när man skruvar ihop en tolva. Jag hade fel.

Jag har skruvat i många tolvor under dessa år och bland annat räddat sorgliga exemplar du förstört. Jag driver ingen kampanj mot dig som människa men jag tycker det är tråkigt för de som suktar efter en musikalisk spelare och har oturen att träffa dig.

Diskussion avslutad.

_________________
Klimax DSM Exakt 1.1/D,Akurate K/D, Klimax 350A/D white,Klimax340,Klimax345


Top
   
PostPosted: Mon Apr 15, 2024 02:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 723
Location: Stockholm
Klimax Solo 800 hyllas i majnumret av Stereophile, både ljud och mätmässigt. Tekniken verkar leverera. Kommentaren från Linn var att de skickar ett nytt par från serieproduktionen, som de säger ska låta och mäta ännu bättre.

Man blir sugen på en provlyssning, men fortfarande tre fel för mig - pris, storlek och utseende. Får hoppas Utopik och Adaptive bias control dyker upp på uppgraderingslistan även för äldre slutsteg.

/mats

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited