Såg att bl.a SONY inte bara besitter samma hifi-kit (nåja, innan Katan bytet) utan även lyssnar såväl på Metallica som Sofie Zelmani i likhet med undertecknad. Tänkte därför berätta om förra veckans musikupplevelser. Gjorde en liten Metallica turné och passade på att besöka lite polare i bl.a Schweiz.... eller var det tvärtom...

....jaja hursomhelst. Blev fullkomligt överkörd av mina gamla "Four Horsemen" idoler i Hallenstadion förra måndagen. En öppning med Blackened hade man ju ens inte vågat drömma om. Hade iofs inte varit ledsen om de spelat "The Four Horsemen" men man kan ju faktiskt inte få allt och denna "setlist" går ju inte av för hackor....
Blackened
Creeping Death
Ride the Lightning
Welcome Home (Sanitarium)
For Whom The Bell Tolls
Frantic
Seek and Destroy
The Unnamed Feeling
Sad But True
One
Battery
--------------
Harvester Of Sorrow
Nothing Else Matters
Master Of Puppets
--------------
St. Anger
Enter Sandman
--------------
Last Caress
Hit the Lights
.....glad i hågen vandrar man ut från Hallenstadion väl medveten om att man endast tre dagar senare skall få beskåda och lyssna till pojkarna igen. I torsdags bar det så av till Bologna och arenan Pala Malaguti. Mitt första besök i Italien, om man räknar bort tågbytet i Verona 1991. Var mycket spänd på hur Italienarna agerar på en konsert. Jag är lite småimponerad faktiskt. Ibland kunde de iofs vara knäpptysta men mestadels var det riktig fotbolls stämning... olé, olé, olé, olé...Me...tal...lica.....Me...tal...lica...

De började även denna konserten med Blackened, men det bekom mig absolut ingenting. Lite svagare låtval i början men sedan är det ju riktigt bra. Fick höra några andra låtar iallafall. Bl.a. Am I Evil och Fade To Black
Setlist:
Blackened
Fuel
Seek and Destroy
Fade To Black
Frantic
Dirty Window
Sad But True
The Unnamed Feeling
Harvester Of Sorrow
Master Of Puppets
Battery
-----------
St. Anger
Nothing Else Matters
Creeping Death
-------------
One
Enter Sandman
------------
Am I Evil?
Hit The Lights
Sådär ja.... nu har jag skrivit av mig lite...