selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 21:58

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Thu Mar 17, 2022 17:23 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Feb 17, 2011 20:51
Posts: 157
Det skulle vara intressant att höra om någon hört Radikal 2 och kan ge några lyssningsintryck.


Top
   
PostPosted: Thu Apr 28, 2022 14:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Nov 06, 2003 11:48
Posts: 888
Location: Hamburg
Freddy wrote:
Det skulle vara intressant att höra om någon hört Radikal 2 och kan ge några lyssningsintryck.
Jag bytte från Akurate Radikal till Klimax Radikal/2, alltså 2 uppgraderingar i ett. Jag är extremt nöjd och kan verkligen rekommendera det steget, det är en av de största uppgraderingar jag upplevt under mina 37 år som LP12-ägare. Du kommer inte att ångra dig!
PS. Kompisar som uppgraderat sina Klimax Radikal till /2 är väldigt nöjda också...

_________________
LP12/Keel/K-Radikal 2/Urika 1/Ekos 2/Akiva // Akurate DSM Katalyst // QNAP 219P II // Cisco WS-C2960-8-TC-L // Akurate tuner // Majik 4100/6100 // Akubarik (externt aktiva) // Grado PS500e


Top
   
PostPosted: Thu Jun 02, 2022 10:56 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Feb 17, 2011 20:51
Posts: 157
Det låter ju spännande! Ska absolut försöka få till en provlyssning :)

_________________
-----------------------
LP12 (EkosII/Krystal/Radikal/Keel/Woodsong), Sagatun, Tundra, A242


Top
   
PostPosted: Mon Oct 31, 2022 16:30 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Wed Sep 28, 2016 20:08
Posts: 79
nonick wrote:
Nu det senaste.
22700 spänn i uppgradering så Radikalen äntligen gör det den skall göra, styra LP 12 an. Det räckte inte med 30+ för Radikalen, de behöver ytterligare 20 tusen spänn. Ungefär som två superduperTV, eller
riktigt fin skivspelare av annat fabrikat eller varför inte en begagnad bil? För att byta några komponenter?
Undrar om inte Linn försöker mjölka de troende innan konkursen.
Min Lp 12 är till salu, ställer inte upp på denna skamlösa ripoff.


Top
   
PostPosted: Thu Nov 03, 2022 01:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Jag vill påstå att Radikal tvåan är nog en rätt bra tingest.

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Thu Nov 03, 2022 17:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
haraldur wrote:
Jag vill påstå att Radikal tvåan är nog en rätt bra tingest.
Det är den säkert, det brukar Linns uppgraderingar vara. Men för dyra. Själv har jag hoppat av vinyltåget helt och säljer av mina vinyler och när de är slut åker 12:an också. Sedan blir det DSM som gäller. Fast min Ikemi behåller jag nog även om det är väldigt sällan jag spelar CD, numera inte ens en gång i månaden.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Thu Nov 03, 2022 21:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Vad menar du Bill? Vad handlar tråden om? Att du går över till digitalt? Hur upplever du Radikal tvåan? Förklara, får inte ut mera av ditt inlägg än att det är för dyrt. Missar jag något?

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Fri Nov 04, 2022 12:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
haraldur wrote:
Vad menar du Bill? Vad handlar tråden om? Att du går över till digitalt? Hur upplever du Radikal tvåan? Förklara, får inte ut mera av ditt inlägg än att det är för dyrt. Missar jag något?
Sorry för OT :-)

Har bara lyssnat på Radikal 2 en enda gång och då utan att göra ngn jämförelse. Det lät jättebra förstås. Ursäkta om jag är en gnällspik men Linns prissättning på uppgraderingar är sjuk. I ett High-Endperspektiv är Linn nästan billiga men det är väldigt mycket pengar för ofta små förbättringar. Prisvärdheten kan bara kunden bestämma så jag droppar detta nu.

Mvh / B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Fri Nov 04, 2022 20:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
Nästan så att jag kan känna så, jag skrev bara att jag upplevde Radikal 2 som väldigt bra, monterat in ett par sådana hos likasinnade, hade aldrig hört den ens innan. Jag uppfattade att tråden handlade om huruvida någon här hade hört Radikal 2, inte i vem som ska lägga ner vinylen, eller prissättningen av motorstyrningen. Ska vi ändå dra iväg på sidospår, så kontrar jag hellre med en ödmjuk tänkvärd händelse som bara inträffade för någon dag sedan. Kortfattat så ramlade jag över en annons, gamla, riktigt gamla oldschool grejor. Skrev och blev uppring ett par timmar senare. Riggen ägd sedan ny av säljaren. Övrenskommelse fattades, lite logistik fick lov att lösas, i går eftermiddag fick jag sms av hans sambo, han hade somnat in under förmiddagen. Han hade varit noggrann med att påtala, att han ville grejorna skulle hamna hos någon som uppskattade och vårdade dem, så som han själv gjort, och sambon lovade att hämtningen och äverlämnandet blev av. Nu spelar jag en Birds låt och gör tidig kväll. När du känner att det måste kräkas på selleri, ta dig en power nap du med.

Turn Turn Turn!

Vad vinner då den som arbetar med sitt slit? 10 Jag såg den möda Gud har gett människors barn att sträva med. 11 Allt har han gjort skönt i sin tid. Också evigheten har han lagt i människornas hjärtan. Ändå kan de inte förstå Guds verk, från begynnelsen till änden. 12 Jag insåg att det inte finns något bättre för dem än att vara glada och göra gott så länge de lever. 13 Och när en människa äter och dricker och finner glädje i sin möda, då är det en Guds gåva. 14 Jag insåg att allt det Gud gör består för evigt. Till det kan inget läggas, och från det kan inget dras. Det som är, fanns redan förut. Det som kommer att ske, skedde också tidigare.

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Tue Nov 08, 2022 17:20 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Jun 01, 2010 20:00
Posts: 218
Är det någon som kört Radikal med Pre Cirkus
lager ?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited