Igår testade jag att spela upp YouTube-videos med iPad2/Majik DSM och tack vare hjälpen från Roland fungerade det till slut. Men det tog en timme och ominstallation av Kazoo för att få tillbaka funktionaliteten med NAS/Tidal/etc. För när jag försökte byta källa i Kazoo var det bara en massa hjul som snurrade och ingen respons överhuvudtaget. Startade om paddan och Kazoo, samma sak. Så det vara bara att avinstallera Kazoo (tog sin tid efetrsom jag inte är kunnig i Apples ekosystem) och börja om från början. Nu fungerar det igen men jag hoppar nog detta med YouTube... Det är lixom inte värt besväret.
Jag tycker uppriktigt synd om dig, med det du beskriver. Din upplevelse stämmer inte alls med hur jag tycker Kazoo funkar i mitt system. Utan att vara IT-guru skulle jag säga att det du beskriver tyder på att något inte mår helt bra i din set up, och det kanske inte bara är Kazoo som ska lastas för strulet.
Har du köpt grejerna av High Fidelity skulle jag kontakta dem, så de kan hjälpa dig att reda ut rotorsaken till ditt strul. Även om du inte köpt prylarna där kan det vara värt att be dem om hjälp. Du håller ju som det låter på att tappa förtroendet för varumärket och det borde Pär och Kalle vara intresserade av att försöka avhjälpa.
Min konkreta kritik mot Kazoo begränsas till:
- kanske väl rudimentärt och yxigt användarinterface för att komma från ett prestandavarumärke
- men framförallt kräver kontrollapparna regelbundet omstart för att fungera som de ska. Vilket i och för sig inte är något stort bekymmer när man väl vant sig, men är extremt frustrerande för en ovan användare (min fru blir fortfarande efter nästan 10 år irriterad när hon inte klarar av att få igång musiken här hemma).
Sen lurar alltid diverse IT/nätverksrelaterat strul i bakgrunden med nätverksspelande. Men det tycker jag inte Kazoo ska lastas för och Linn funkar sååå mycket bättre på den punkten än andra lösningar jag har testat hemma.
/m