Jag har också samma problem med den nya Linnappen som du har Mats. Tycker den är helt värdelös, lite struligt att gå tillbaka till Kazoo då min NAS har uppdaterats och stödet för Kazoo har försvunnit.
Det är tydligen CD eller LP som gäller om man vill köra buggfritt
Ja, man undrar ibland. Tur att man fortfarande har kvar vinyl så man aldrig blir musiklös

. Kazoo och Kazoo server har fungerat felfritt hos mig Länge nu och jag har lärt mig hantera nätverket de få gånger problem har uppstått.
Men nu har Kazoo Server slutat fungera på QNAPen på landet och ny sorteringsordning hemma omöjliggör albumnavigering som var den vy jag gillade att använda

. Kazoo Server gjorde något liknande för några år sen, jag tror de bytte från sortering på Artist till Album Artist, och då blev man tvungen att tagga om hela biblioteket för att få skivorna i rätt ordning igen. Nu fattar jag inte hur jag ska komma tillrätta med det senaste påhittet.
Det borde inte vara några problem för dig att fortsätta använda Kazoo som kontrollpunkt. Det är möjligen Kazoo Server som slutat fungera på din NAS (det är en annan mjukvara även om namnet är samma). Då får du välja någon annan media server lösning på din NAS, som Minimserver, Asset eller Twonky.
mvh, mats