Jag tycker inte biampat ger några tydliga fördelar, förrän man går fullt aktivt. Tekniskt får du inga fördelar eftersom du fortfarande skickar hela signalen till varje förstärkare i alla fall. Potentiellt får respektive förstärkare bara en krångligare last att hantera, än om en förstärkare får se högtalarens totala impedans genom hela arbetsområdet.
Bättre då att satsa på en riktigt bra förstärkare tills du är helt aktiverad tycker jag.
Linn 2250 är samma kretstopologi (T-amp) som LK140, men starkare. Vad jag minns hade de likartad ljudkaraktär, den begränsade tid jag ägde mina 2250.
Klout är en helt annan diskret kretslösning. Jag kommer inte sälja min Klout. Den låter bra

.
Majik och Akurate utgår från samma IC kretslösning som LK140, men med Chakra så kompletterade Linn IC-kretsen med starka diskreta utgångstransistorer för att klara av att leverera effekt i knepigare laster. Jag tycker det funkar alldeles utmärkt och tycker Chakra lösningen är överlägsen LK85/140 serien. Akurate är en dubblerad Majik - samma kretstopologi fast två istället för en utgångstransistor per kanal. Klarar alltså högre momentan effekt, i övrigt lika. Klimax Chakra Twin är en Akurate 2200 i Klimaxskal, med möjligen starkare nätdel än Majik/Akurate. De är jag mycket nöjda med i min nuvarande hemmaanläggning.
Jag skulle gissa att Klimax Solo är en utvecklad Klout - liknande diskreta kretslösning. Har inte haft nöjet att äga några sådana än.
Lejonklou förstärkarna får väldigt gott omdöme hos de som har dem. Jag har inte hört dem och de är för effektbegränsade för min anläggning.
Min rekommendation skulle bli en Majik/Akurate/Klout/Klimax förstärkare som hamnar inom din budget, eller en Lejonklou om du kan leva med den begränsade effekten. Klouten kan potentiellt vara i behov av renovering beroende på hur hårt körd den är. Vilket i och för sig gäller för de andra också om du köper begagnat.
mvh, mats