matss wrote:
Bill50x wrote:
Intressant.
Vore trevligt att få se exempel på hur du konfigurerat det hela.
+1 /mats
Nedan kommer tre screenshots från olika vyer i JRiver media center.
Den första är senast tillagda plattor. Att tänka på är att precis allt går att konfiguera. Jag har valt en ganska tät placering av thumbnails och två rader text. Album-Artist och Skivtitel. Det finns även andra vyer, såsom "covers" som fyller hela skärmen utan några marginaler med skivor, osv.
Att tänka på i denna vy är att standardmässigt definieras senaste tillagda såsom sorterade på när man scannade sitt bibliotek senast. Så när jag första gången öppnade denna vyn såg jag alla album i "alfabetsordning". Jag ändrade då till att sortera på "datum filen är skapad" för att vara till nytta i mitt system.
Attachment:
File comment: Recent Albums
jriver recent.JPG [ 206.01 KiB | Viewed 6485 times ]
Alla enheter har en playlist, detta har en egen vy. Alla kolumner går även här att konfigurera med 100-tals olika taggar, jag valde dem som kändes relevanta för mig.
Attachment:
File comment: Playlist
jriver playlist.JPG [ 157.29 KiB | Viewed 6485 times ]
För att konfigura DS spelare lägger man till enheten. Jag valde Mode "Original" för att inget skall konverteras utan skickas direkt till DS. Har man en spelare som inte klarar DSD så kan man här tex välja att detta skall konverteras till PCM.
Attachment:
File comment: Configure KDSM
Configure jriver.JPG [ 41.4 KiB | Viewed 6485 times ]
Alla devices på nätverket scannas och man kan gömma de som inte är relvanta. Jag valt att bara visa KDSM och TV:n.
Har ni andra frågor eller vill se andra vyer så fråga bara så kan jag lägga upp och prova.