DrJones wrote:
Det vore intressant att höra en remaster på dödsmagneten faktiskt.
Det finns faktiskt. Någon har ju gjort sig omaket att plocka ut alla låtar ur spelet Guitar Hero och mixat ihop dem igen. Jag har alla låtarna såväl ihopmixade som de separata spåren ifall du är intresserad (kan du ju mixa plattan som du vill alldeles själv

). Det sjuka är att dynamiken på Guitar Hero-spåren är rejält mycket högre och varför man har förvägrat oss denna version på CD kan man ju undra över.
/ B
PS Ljudet på GH-versionen är enormt mycket bättre än på original-cd'n. Vad man dock ska tänka på är det går åt mycket mer effekt att återge mer dynamiskt material. Man får kräma på rejält för att få GH att låta med samma tryck som cd'n. och då kanske inte det lilla Linn 90-100 W-slutsteget räcker till utan kommer troligen klippa. Och då låter GH'n lika illa som cd'n... Min egen LK140 stänger av sig efter ca 5 minuters spelande

För er som inte testar grannsämjan i hyreshuset är detta kanske inget problem, men det blir det lätt med party i villan och Klimax Solo-stegen på service
Skämt åsido, vad jag vill ha sagt är att om 100 watt ibland kan låta lite ansträngt så kommer knappast ens 200 watt räcka till om man vill spela GH-versionen med lite tryck!