selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 11:34

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue Apr 04, 2017 22:44 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 20, 2015 15:32
Posts: 384
Location: Haparanda
Själv så tycker jag att det var riktigt trevligt här på Selleri när det hände lite, det skapades diskussioner om olika saker, men efter att Foundation First blev avstängd från forumet så har det blivit väldigt tyst och tråkigt här, nu är det mer prat om kaffe än om hårdvara och tune-dem, är det så här det skall vara? Skulle tro att besökarsiffrorna har fallit drastiskt, visst det blir ju enklare att moderera då.

Är det fler ute i riket som tycker som jag?

_________________
Källor: 2 x LP12 MM/MC, OPPO BDP-105
Försteg: KK, Uphorik
Slutsteg: 3 x 2250
Högtalare: Espek, Sumiko S.9
Det mesta som spelas är Svart

Bättre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd


Top
   
PostPosted: Tue Apr 04, 2017 23:30 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Fri Aug 26, 2005 14:15
Posts: 315
Location: Luleå
smirre67 wrote:
Själv så tycker jag att det var riktigt trevligt här på Selleri när det hände lite, det skapades diskussioner om olika saker, men efter att Foundation First blev avstängd från forumet så har det blivit väldigt tyst och tråkigt här, nu är det mer prat om kaffe än om hårdvara och tune-dem, är det så här det skall vara? Skulle tro att besökarsiffrorna har fallit drastiskt, visst det blir ju enklare att moderera då.

Är det fler ute i riket som tycker som jag?
Jodå, nu är det hejdå från mig också. :evil:

_________________
Vardagsrum: Anthem Avm 70, Akubarikar/A, JL E112 sub, Linto
Lp12, Akito II/B renoverad hos Linn, Karousel, Kore, Trampolin, Radikal, Koil

Lk 1,Tunebox, Lk 2, Lk 280, Lk 280 spark, Kaber

, Lingo 1


Top
   
PostPosted: Wed Apr 05, 2017 01:26 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Visst har det blivit tystare och visst är det roligare att delta i och följa livliga engagerade diskussioner här på forumet. Sen tycker jag det förekom väl många personangrepp, svårbegripliga försvarstal, märkligt kritiserande av Linns uselhet samt ovidkommande vi/dom/förr/nu ältande på slutet innan semestern för Foundation First.

Jag uppskattar när vi försöker hjälpa och tipsa varandra med sakliga argument i kritiskt positiv anda, utan att trilla ner i "jag har rätt, du har fel" sandlådan. Mer sånt tycker jag. Det är i alla fall vad jag försöker bidra med. Och det är roligt på ett aktivt forum.

mvh, mats

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
PostPosted: Wed Apr 05, 2017 09:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5276
Location: Bromma-Stockholm
Stigo wrote:
smirre67 wrote:
Själv så tycker jag att det var riktigt trevligt här på Selleri när det hände lite, det skapades diskussioner om olika saker, men efter att Foundation First blev avstängd från forumet så har det blivit väldigt tyst och tråkigt här, nu är det mer prat om kaffe än om hårdvara och tune-dem, är det så här det skall vara? Skulle tro att besökarsiffrorna har fallit drastiskt, visst det blir ju enklare att moderera då.

Är det fler ute i riket som tycker som jag?
Jodå, nu är det hejdå från mig också. :evil:
Nejdå, det tycker jag inte. Visst peakade antalet trådar och inlägg när FF röjde runt men det är faktiskt hygglig fart fortfarande. Mer än vad det varit tidigare i alla fall.

Att prata kaffe är väl inte fel, kaffe verkar ju vara en central punkt hos varenda Linn-handlare :-) Och det är väl sådant som Övrigt-delen är till för? Kolla in på Faktiskt, där snackas det massor om annat än hifi och musik. Den stora skillnaden mot ett allmänt chatt-forum är just att alla deltagare i de övriga diskussionerna delar ett gemensamt intresse. På så vis lär man känna deltagarna lite bättre än bara vilka anläggningar dom har och hur dom tweakat nätkontakterna... Och det pratas massor om HiFi och musik! Tex hur man säkerställer att skillnaden man hör mellan tex en 16 och en 24 bitars verkligen är en formatskillnad och inte något annat. Eller säkerställer att man verkligen hör skillnad och inte bara tror det. Hjärnan är en komplex historia men är ibland också ganska lättlurad :-)

I det sammanhanget kan jag ju tycka att alternativa fakta, faktaresistens och att åsikter likställs med fakta numera tar för stor plats i det dagliga samtalet. Jag lyssnar gärna på åsikter, det är givande och ofta tänkvärt. Det viktiga är att man inte förfaller till personliga påhopp och skrivna dumheter. Och framställer man sin åsikt som fakta får man ha liiite mer kött på benen än att man just tycker.

Alltså, jag tycker det är kul med aktivitet bara för sakens skull, precis som man sitter och småsnackar med vänner utan att få så mycket sagt eller vara så himla seriös hela tiden.

Så tycker jag :-)

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
PostPosted: Wed Apr 05, 2017 10:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jun 25, 2007 00:37
Posts: 721
Location: Stockholm
Bill50x wrote:
I det sammanhanget kan jag ju tycka att alternativa fakta, faktaresistens och att åsikter likställs med fakta numera tar för stor plats i det dagliga samtalet. Jag lyssnar gärna på åsikter, det är givande och ofta tänkvärt. Det viktiga är att man inte förfaller till personliga påhopp och skrivna dumheter. Och framställer man sin åsikt som fakta får man ha liiite mer kött på benen än att man just tycker.
Det där tycker jag var bra formulerat! :D

_________________
Primärt: CH Klimax LP12, Klimax DSM/2, 3xChakra Twin/D, hemkörda dipolära aktiva högtalare
I köket: Sneaky DS, Sonab OD-11
På landet: Axis, Basik Plus, Benz MC20, Linto, Sneaky DS, Classik Music, Klout, Sonab OA-12


Top
   
PostPosted: Wed May 09, 2018 13:58 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Sun Jan 15, 2017 01:20
Posts: 388
Location: Borås
Apropå tyst,, Om man varit med i en del olika forum så vet man att det är som en berg och dalbana,, helt plötsligt är åkturen över och alla andas ut, och går var och en vidare till nästa attraktion.

Bortset från vem, så är det aldrig bra med individer som är allt för stökiga, där det snabbt blir personangrepp. Jag fick min beskärda del, vet inte ens varför eller vad det handlade om. Uppenbart någon som inte riktigt kunde läsa koderna.

Tycker detta är ett trevligt, hjälpsamt och snällt forum. Betänk att vi har minst lika många religioner som deltagare!

_________________
/// Linn LP12, Ittok LV III, Adikt, Radikal, Majik I, Majik 5100 aktiv, Majik DS, Ninka. Silver och K-400. NAS Synology DS112+ \\\


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited