selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 13:50

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Den ultimata Linn-prylen
PostPosted: Sat Aug 15, 2015 01:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

För dig som kan allt och vet allt om Linn.

För dig som inte kan gå in i ett rum med högtalare utan att vicka på dem fram och tillbaka.

För dig som tröttnat på att rabbla de rätta serie-numren och aktivt undvika de felaktiga.

För dig som stampat otroligt mycket takt.

Du får mitt pussel!

Det är ett 1000-bitars stadigt kvalitetspussel föreställande en Ittok LVII med en Asak i fronten.

Du betalar frakten och kanske sätter in en liten slant till nått behjärtansvärt men det är inget krav.

Skicka PM

Hälsningar Carl

PS. Jag hittar inget serie-nummer på pusslet så utgå från att det är "rätt".

PostPosted: Wed Mar 29, 2017 21:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag hittade just ett till pussel med samma starka motiv, en Ittok LVII mot en svart lite mystisk och taktfull bakgrund. Hör av dig via PM om du är sugen.

PostPosted: Thu Mar 30, 2017 04:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej Carl!
Vore underbart att äga ett dylikt,perfekt att ha på väggen ovan tolvan när vi hummar och gungar till musiken..

Fasiken vad häftigt!

PostPosted: Thu Mar 30, 2017 08:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hoppas få se bild på pusslet, monterat över Haraldurs 12:a.

Bifogar bild på min egen, för er som inte riktigt vet hur en sådan ser ut :lol:
Här med Adikt nål.

Sorry om det blev lite OT.
Attachment:
DSC_1917.JPG
DSC_1917.JPG [ 191.76 KiB | Viewed 2453 times ]

PostPosted: Fri Mar 31, 2017 16:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

haraldur wrote:
Hej Carl!
Vore underbart att äga ett dylikt,perfekt att ha på väggen ovan tolvan när vi hummar och gungar till musiken..

Fasiken vad häftigt!
Om du lovar att humma som f-n Niclas så är det ditt :)

PostPosted: Fri Mar 31, 2017 18:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Blomkvist kan nog intyga att jag är en hejare på att humma..

"Upplägget och introduktionen började bra och jag kände mig försiktigt hoppfull när representanten förklarade,nästan på lite gammalt Takt & Ton vis vad och hur musik ska upplevas och vad musik är..

Därefter en genomgång av vad märket JBL representerade och lite prat om compression drivers och verkningsgrad,användandet av stackvis med liknande lösningar vid stora evenemang där det är viktigt att det levererar.

Vidare så halade Dansken in en platta som mina vänner på Faktisk.se har en förkärlek till. Tio sekunde in i låten och det välbekanta "Hammm-a-Hammmm-ah-Hamm-a" så kände jag hur jag imponerades över attacken och dynamiken i burkarna vartefter jag höll på somna där jag satt.

Inför nästa låt så kom en förklaring om vad låten skulle komma att handla om och hur viktigt det var att anläggningen kunde förmedla budskapet i musiken. För säkerhets skull så förklarade representanten att låten hadlade om Robert Mugabwes illdåd innan han skiftade platta och vred upp volymen till en i förväg beprövad nivå som stod skrivet i skivfodralet. Vid det här laget började jag undra om någon hällt Theralenedroppar i kaffet då jag började känna mig somnulent.

Vi pratade om hur ett piano skulle låta och gavs prov på detta. Efter en bensträckare.

Nu pratades det om ljudbild,djup höjd och bredd varpå vi serverades ett spår med Pete Seeger Carnege hall 1963 och någon klassisk OPUS mickning. Här var imponatoreffekten stor och påminde en del om ett bättreaktigt INO system.

Här nånstans var det igen dags för en bensträckare,i den vevan passade jag på att tacka för mig och återvände till Piteå.

Jag frågade Dansken varför han inte spelade vanlig musik på grejorna och fick till svar att sånt var sönderkomprimerat och bara till för bilstereo. Tänkte för mig själv att det var trist,jag ser ingen vits med tyngre artilleri om jag bara kan spela de rätta plattorna med den i förväg utprovade volymen inställd.."

PostPosted: Fri Mar 31, 2017 19:08 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Sitter dubbelvikt och gapflabbar till haraldurs inlägg medan jag lyssnar in mig på sabaton och accept inför morgonkvällens resa till Luleå.

Högtalare: Espek, Sumiko S.9
Det mesta som spelas är Svart

Bättre bortkommen och omkörd än omkommen och bortkörd

PostPosted: Fri Mar 31, 2017 20:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Va, du fattar inte JBLs storhet!?

Du kan inte vara en gammal räv helt klart! :mrgreen:
haraldur wrote:
Blomkvist kan nog intyga att jag är en hejare på att humma..

"Upplägget och introduktionen började bra och jag kände mig försiktigt hoppfull när representanten förklarade,nästan på lite gammalt Takt & Ton vis vad och hur musik ska upplevas och vad musik är..

Därefter en genomgång av vad märket JBL representerade och lite prat om compression drivers och verkningsgrad,användandet av stackvis med liknande lösningar vid stora evenemang där det är viktigt att det levererar.

Vidare så halade Dansken in en platta som mina vänner på Faktisk.se har en förkärlek till. Tio sekunde in i låten och det välbekanta "Hammm-a-Hammmm-ah-Hamm-a" så kände jag hur jag imponerades över attacken och dynamiken i burkarna vartefter jag höll på somna där jag satt.

Inför nästa låt så kom en förklaring om vad låten skulle komma att handla om och hur viktigt det var att anläggningen kunde förmedla budskapet i musiken. För säkerhets skull så förklarade representanten att låten hadlade om Robert Mugabwes illdåd innan han skiftade platta och vred upp volymen till en i förväg beprövad nivå som stod skrivet i skivfodralet. Vid det här laget började jag undra om någon hällt Theralenedroppar i kaffet då jag började känna mig somnulent.

Vi pratade om hur ett piano skulle låta och gavs prov på detta. Efter en bensträckare.

Nu pratades det om ljudbild,djup höjd och bredd varpå vi serverades ett spår med Pete Seeger Carnege hall 1963 och någon klassisk OPUS mickning. Här var imponatoreffekten stor och påminde en del om ett bättreaktigt INO system.

Här nånstans var det igen dags för en bensträckare,i den vevan passade jag på att tacka för mig och återvände till Piteå.

Jag frågade Dansken varför han inte spelade vanlig musik på grejorna och fick till svar att sånt var sönderkomprimerat och bara till för bilstereo. Tänkte för mig själv att det var trist,jag ser ingen vits med tyngre artilleri om jag bara kan spela de rätta plattorna med den i förväg utprovade volymen inställd.."

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00