Har provat olika ingångar och,ja det mesta faktiskt

.Ville kolla mammas (mitt fd) för att se hur långt man kommer med dagens installationskunskap.
1981 tänkte man ju inte ens att fasen skulle vara rätt.
Har satt upp en Linn Axis för första gången,bytt olja,rengjort rem,motionerat puppakontakterna,optimerat tonarmsbasen mm mm.
Han jag köpte den av för ca 6 månader sen tyckte den var lite slö och spelade inbäddat,det kan man inte säga om den nu,tvärtom det blev bra drag i den.
Inga problem heller att höra vilken av de 4:a riktningarna på remmen som var rätt.Har Linn Basicen att gå igenom,det blir väl om ett halvår

.Kul att ha alla Linns spelare.
Det blev klart bättre med skivspelare som källa men inte som det ska vara optimalt,kan kanske vara kondningarna också som behöver en duvning.
Det är därför jag kört dygnen runt,det ska få spela 4-5dgr till då blir det en (ny)-inspelning på ca230-250timmar.Då borde kondningarna släppt lös,annars är det bara att byta dom.
Kopplade in en äldre Acoustic Energy stativare som inte heller körts på ca 10 år,så det blev mkt nytt gammalt som ställde till det.Dom burkarna har nog bara gått tidigare 20-30 timmar,spontanköp på en mässa....gillade dom aldrig egentligen.
Comstedt,det du sa om Ikemikontakter har det hänt att dessa fallerat? Den har faktiskt också "stått" i garderoben i ca 7-10 år.
Summering,bättre med skivspelare men inte framme än.