Fick för ett par dagar sedan ett mail från Tidal där dom presenterar sitt nya tillägg "Tidal Masters".
Attachment:
mqatest7_email.jpg [ 98.57 KiB | Viewed 9648 times ]
Fick inte igång det på ett par försök via Kazoo och lämnade det därhan pga tidsbrist.
Snabbspolar ett par dagar till dagens datum....
När jag läser det finstilta så fungerar det bara via deras "Desktop App". Hmmmm.... Nåja, antar att det kommer så småningom till Kazoo.
I alla fall, har nu lite mer tid och har installerat Desktop appen och Songcast (för att streama Tidal från Mac till DS med Airplay).
Det första Albumet jag känner igen är Coldplays "A head full of dreams". Superintressant!
Har alltid gillat Coldplay men jag orkar aldrig lyssna speciellt länge på deras musik. Utan någon mer djupgående analys så tror jag att deras musik är bearbetad (komprimerad ?) på ett sätt som ger mig lyssningströtthet. Riktigt trist.
Så hur låter det då ?
Mycket mycket mer lättlyssnat är min spontana reaktion. Nu kan jag utan problem sitta kvar i soffan och lyssna på hela albumet. Åtta av tio poäng på stampataktenskalan (Där det gamla är 6 och Linns Studio Masters är tio).
Dessutom är jag väldigt sen med det jag hade tänkt företa mig idag eftersom jag sitter och lyssnar på musik istället för att få tummen ur, det är höga betyg.
Har lite dropuouts då det blir tyst någon tiondels sekund (2-3 st. på en halvtimme), men mitt nätverk är en enda röra så det är inte helt oväntat.
Någon annan som hunnit testa ?