selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Fri Apr 19, 2024 13:53

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ekos II och T-kable
PostPosted: Sun Dec 19, 2004 18:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Eftersom jag blivit angripen av svårartad LP12-feber så vill byta ut mina delar och sätta ihop en sprillans ny LP12 årgång 2005... :)

Tänkte därför sälja min Ekos II serienummer 7491 med T-kable, båda i perfekt skick. Armen är cirka 10 år, kabeln är drygt ett halvår gammal.

Söker en omtänksam ägare som är villig att betala 18000 kr.

En god vän monterade förresten en helt ny Ekos på sin LP12 natten till idag för att jämföra med sin gamla Ekos II. Han rapporterade att den nya var en aning tydligare men skillnaden var mycket liten. Svänget tyckte han var likvärdigt, men ljudet var lite mera "putsat" på den nya Ekos. Intressant att höra, då alla jag talat med har sagt att Ekos inte ändrats någonting sedan lagerbytet som blev modell II och att skillnaden mellan gamla och nya är minimal.

/Fredrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 04, 2005 13:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Jaha, nu sitter man här med enbart en Ekos och en Lingo II. Ingen LP12. Abstinensen tär hårt på min stackars själ.

Är det ingen som är sugen på Ekos då? Är den inte värd 18 tusen i perfekt skick med T-kable?
Berätta gärna vad ni tycker den är värd, för jag är grymt sugen på att ha en helt ny LP12 hemma nån gång senare i år.

Lingon bryr jag mig inte om att byta då den är nästan ny. Dessutom håller jag på med en egen lösning som jag är övertygad om kommer att prestera bättre... :wink:

/Fredrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Feb 04, 2005 13:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Lejonklou wrote:
Lingon bryr jag mig inte om att byta då den är nästan ny. Dessutom håller jag på med en egen lösning som jag är övertygad om kommer att prestera bättre... :wink:

/Fredrik
Bygger du en egen strömförsörjning?! :shock:
Låter spännande i sådant fall. Keep us posted!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 05, 2005 01:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
monkeydevil wrote:
Bygger du en egen strömförsörjning?! :shock:
Låter spännande i sådant fall. Keep us posted!
Klart jag håller er informerade! Det är uppfinnaren jag jobbar med (han med det nya klass A-patentet) som intresserade sig för LP12an och frågade mig hur motorn drivs. Jag gick igenom alla befintliga (och numera utgångna) motorstyrningar som jag känner till, diskuterade vilka parametrar som är viktiga och sen var det tyst i några veckor. En dag ringde han upp och sa "är det nån som har gjort så här?". Jag blev helt knäckt, det var en så otroligt smart lösning. Tänkte om och om igen "varför kom jag inte på det här själv?". Jag är väl ingen innovatör, helt enkelt...

Jag kommer inte att plåga er nåt mer om den här lådan förrän den är bättre än min Lingo II. Kanske tar en stund, för den ska ju "tunas in" också. Den biten står jag för. Tur att det är nåt man kan bidra med! :D

Gjorde förresten en motorstyrning till LP12 för 15 år sen när jag läste elektronik. Kallade den Bingo (innan Linn snodde namnet till sin Isobarikfilter-uppgradering :wink: ). Den lät rätt förskräckligt, men jag lyckades iallafall förstå varför.

/Fredrik


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 05, 2005 12:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Lejonklou wrote:
Jaha, nu sitter man här med enbart en Ekos och en Lingo II. Ingen LP12. Abstinensen tär hårt på min stackars själ.

Är det ingen som är sugen på Ekos då? Är den inte värd 18 tusen i perfekt skick med T-kable?
Berätta gärna vad ni tycker den är värd, för jag är grymt sugen på att ha en helt ny LP12 hemma nån gång senare i år.

Lingon bryr jag mig inte om att byta då den är nästan ny. Dessutom håller jag på med en egen lösning som jag är övertygad om kommer att prestera bättre... :wink:

/Fredrik

Hade jag haft pengarna så visst men de saknas liksom. :cry:

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited