selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 20, 2024 03:35

All times are UTC+02:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 43 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 24, 2004 19:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
De bästa signalkällorna secondhand ger grymt prisvärda system - Får man loss 24bitars CD12:an för långt under en hundring vore det kanoters - försök då att spöa tex cd12/Kollektor/Lk140/tukan med i princip vilket annat (cd -baserat) system som helst för pengarna.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 24, 2004 20:14 
Haakan wrote:
behöver inte höra...jag är alldelens för sansad människa för det...ikemi har jag hört...å skulle aldrig lägga en 30k för en ny sån...tvekar tom för å pröjsa 15 beggat för den :D men som sagt är man väldigt intresserad så ska man ju inte tveka :lol:
Det beror väl mer på din budget (du sa tidigare att du inte kunde tänka dig att lägga mer än Xkr på hifi) än Ikemis prestanda..... Ikemi är värd nypriset, lätt!

/ MC


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 24, 2004 20:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Carl Nyqvist wrote:
De bästa signalkällorna secondhand ger grymt prisvärda system - Får man loss 24bitars CD12:an för långt under en hundring vore det kanoters - försök då att spöa tex cd12/Kollektor/Lk140/tukan med i princip vilket annat (cd -baserat) system som helst för pengarna.
Tror inte man hittar en så pass ny CD12 under 100k...
De som funnits på ebay är 5 år (= gamla transporten o gamla 18 bit Audio chippset) samt rätt "skumma" minst sagt :?
Har en 100% säker CD12 på G (en ägare, via handlare, full historia, kvitto, nyservad hos Linn) men då priset är runt en ny Uni 1.1... så är det tveksamt. Ska få pris om ett par veckor.
Den är 5 år med...


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 24, 2004 21:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
Mortifikator Crenshaw wrote:
Det beror väl mer på din budget (du sa tidigare att du inte kunde tänka dig att lägga mer än Xkr på hifi) än Ikemis prestanda..... Ikemi är värd nypriset, lätt!

/ MC
mja alltså i hifivärlden är den säkert värt 30flagg det betvivlar jag inte...men jag e ju som en lekman som gillar bygga högtalare...då tänker man nog lite annorlunda...


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 24, 2004 21:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Haakan wrote:
Mortifikator Crenshaw wrote:
Det beror väl mer på din budget (du sa tidigare att du inte kunde tänka dig att lägga mer än Xkr på hifi) än Ikemis prestanda..... Ikemi är värd nypriset, lätt!

/ MC
mja alltså i hifivärlden är den säkert värt 30flagg det betvivlar jag inte...men jag e ju som en lekman som gillar bygga högtalare...då tänker man nog lite annorlunda...
30 är mycket, då man kan få en för 15-19k beg. (hos handlare 17 o uppåt)
Tänk på att den är 5 år. DÅ var den värt 30k, men nu har ju utvecklingen gått frammåt o konkurensen ökat.
Som begköp är det ett SUPERKÖP.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 24, 2004 21:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
håller med...är det nån som lyssnat på den där "da vinci" cdn som tydligen har ikemins elektronik ( som tydligen kostar 15papp ny)

fast jag är ändå osäker på att prisskillnaden från karik/genki kan vara befogad...för mig då dvs...


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 24, 2004 21:31 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Haakan wrote:
håller med...är det nån som lyssnat på den där "da vinci" cdn som tydligen har ikemins elektronik ( som tydligen kostar 15papp ny)

fast jag är ändå osäker på att prisskillnaden från karik/genki kan vara befogad...för mig då dvs...
Mycket tveksam till att Da Vincin har Ikemins elektronik. Mycket av Ikemins elektronik är utvecklad in-house, och lär inte säljas till andra.


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 24, 2004 21:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jun 10, 2004 20:43
Posts: 835
Ayn wrote:
Haakan wrote:
håller med...är det nån som lyssnat på den där "da vinci" cdn som tydligen har ikemins elektronik ( som tydligen kostar 15papp ny)

fast jag är ändå osäker på att prisskillnaden från karik/genki kan vara befogad...för mig då dvs...
Mycket tveksam till att Da Vincin har Ikemins elektronik. Mycket av Ikemins elektronik är utvecklad in-house, och lär inte säljas till andra.
många tillverkare som säljer sina prylar vidare...ett till sätt att tjäna pengar... iofs bara ett rykte jag hört som är obekräftat...så jag ska inte starta en debatt :D


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 24, 2004 21:55 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Ja, många andra som inte är Linn säljer nog vidare. ;)

Jag har sett tråden som jag antar att du får infon ifrån, och det är ju ganska rejält löst spekulerat där...


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 24, 2004 23:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Linn har bekräftat att man sålt teknik vidare till andra företag. Transporten i Ikemi lät sitta i nån McIntosh CD-spelare, exempelvis. Da Vinci har jag ingen koll på...

/Fredrik


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 25, 2004 00:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Oct 13, 2004 13:02
Posts: 589
Loewes Hifi serie var Mimik, Majik och Kudos i andra kläder

Carl


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 25, 2004 10:30 
Lejonklou wrote:
Transporten i Ikemi lät sitta i nån McIntosh CD-spelare
Vill minnas att den spelaren kostade över 100000:- och lät sämre än Ikemi. Men det är vad jag har hört från andra, har inte hört den själv.

/ MC


Top
   
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 09, 2005 21:24 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Fri Nov 21, 2003 17:22
Posts: 28
Location: Luleå
Linn var fn inte billiga när dom sålde mimik cd spelaren till Loewe.
Loewe hade cd spelare i sitt sortiment ett litet tag.

Dock är ju ljud delen i Loewe tvn linns men på annnan basis.

mvh Isobarik 8)

_________________
feel the power


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 43 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited