selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 22:32

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 951 posts ]  Go to page Previous 158 59 60 61 6264 Next
Author Message
PostPosted: Wed Jul 20, 2011 16:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
Lupus wrote:
Jo bilden är nu beskuren, tidigare var det en reflektion i TVn som speglade fotografen i bara mässingen. Inget fel med det, det är bara härligt att få sig en flukt när man tittar på HIFI.
Aha, okej :)
Ja, det är ju en klassiker att något (oönskat) reflekteras via speglar, rutor osv. Kul för oss andra, inte så kul kanske för den som råkar ut för det :)


Top
   
PostPosted: Wed Jul 20, 2011 19:01 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
DelNaja wrote:
Lupus wrote:
Jo bilden är nu beskuren, tidigare var det en reflektion i TVn som speglade fotografen i bara mässingen. Inget fel med det, det är bara härligt att få sig en flukt när man tittar på HIFI.
Aha, okej :)
Ja, det är ju en klassiker att något (oönskat) reflekteras via speglar, rutor osv. Kul för oss andra, inte så kul kanske för den som råkar ut för det :)
Tror nog inte att det var oönskat. Har under lång tid varit något av en grej att få med liknande saker på annonser på Blocket och Tradera. En klassiker som jag dock inte kan hitta nu var när någon skulle sälja en fasadflagga...

Jag vet inte om det heller är så kul för oss andra, själv skulle jag nog dra mig för att köpa hans anläggning...


Top
   
PostPosted: Wed Jul 20, 2011 19:20 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Jul 08, 2006 21:49
Posts: 470
Location: Östra Aros
Traktorpojken wrote:
DelNaja wrote:
Lupus wrote:
Jo bilden är nu beskuren, tidigare var det en reflektion i TVn som speglade fotografen i bara mässingen. Inget fel med det, det är bara härligt att få sig en flukt när man tittar på HIFI.
Aha, okej :)
Ja, det är ju en klassiker att något (oönskat) reflekteras via speglar, rutor osv. Kul för oss andra, inte så kul kanske för den som råkar ut för det :)
Tror nog inte att det var oönskat. Har under lång tid varit något av en grej att få med liknande saker på annonser på Blocket och Tradera. En klassiker som jag dock inte kan hitta nu var när någon skulle sälja en fasadflagga...

Jag vet inte om det heller är så kul för oss andra, själv skulle jag nog dra mig för att köpa hans anläggning...
Jag kan försäkra Dig om att det var både oönskat och omedvetet för att inte tala om pinsamt, därav att bilden beskars så snabbt det gick.

Varför man på ett Linnforum lägger ner mer tid på att undersöka en difus bild som speglats i en TVoch komma med på gränsen till infantila analyser och indirekta påståenden än att tpsa om Linnsystem till salu kan jag inte förstå. Bör höra hemma på ett annat slags forum.

Varför skulle du dra dig för att köpa en anläggning av denna säljare om du var intresserad av systemet? VET du något om säljaren???? eller är det bara grundlösa speklationer? Jag vet.

_________________
LP12 | KDS 2/D | Unidisk 1.1/D | Kremlin
KK 2/D
Solo | Komri
Naim Headline + NAPSC | Grado GS1000i


Top
   
PostPosted: Wed Jul 20, 2011 19:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2250
Äh. Så pinsamt var det inte, vem går inte runt naken hemma? :D

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
PostPosted: Wed Jul 20, 2011 21:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Feb 07, 2006 21:56
Posts: 840
Location: Luleå
Komri wrote:
Jag kan försäkra Dig om att det var både oönskat och omedvetet för att inte tala om pinsamt, därav att bilden beskars så snabbt det gick.

Varför man på ett Linnforum lägger ner mer tid på att undersöka en difus bild som speglats i en TVoch komma med på gränsen till infantila analyser och indirekta påståenden än att tpsa om Linnsystem till salu kan jag inte förstå. Bör höra hemma på ett annat slags forum.

Varför skulle du dra dig för att köpa en anläggning av denna säljare om du var intresserad av systemet? VET du något om säljaren???? eller är det bara grundlösa speklationer? Jag vet.
Nu tycker jag kanske inte att detta är rätt tråd att diskutera detta (om det ens är relevant öht, men det får jag ta på mig då jag själv gett mig in i diskussionen) men då du ställde ett par direkta frågor till mig ska jag svara på dem.

Säger du att du vet att det var ett misstag i detta fall har jag ingen anledning att misstro dig, men jag vet att det ofta, i liknande annonser, inte är en tillfällighet, eller ens oönskat. JAG vet att Blocket och Tradera under lång tid har haft problem med att hålla annonsmarknaderna rena från bilder på könsorgan och finner därför inte denna typ av tilltag som ens minimalt roande.

När jag handlar begagnat väljer jag vem jag ska handla av för att minska risken för problem i samband med och efter affärern och då hamnar bilder som denna inte direkt på plussidan på förtroendekontot. Fördomsfullt? Kan man kanske tycka, men bland de som lägger ut annonser som denna är andelen skojare betydligt högre.


Top
   
PostPosted: Wed Jul 20, 2011 22:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2250
Menar du att det är vanligt att bedragare "kryddar" sina annonser med lite naket? Skulle inte tro det...

Min blocketfavorit var en cykel, jag ska se om jag kan hitta den.

_________________
Mina annonser på AudioWoof


Top
   
PostPosted: Sat Jul 30, 2011 12:56 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Thu May 22, 2008 19:41
Posts: 75
Location: Luleå
http://www.ebay.co.uk/itm/Linn-Klimax-K ... 27bd031e38

Är väl en del som jagar Klimax till Keltik, sällan de dyker upp ...

_________________
Majik DSM/3|Majik 140
Classik|K104


Top
   
PostPosted: Sun Aug 28, 2011 16:31 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Feb 05, 2009 18:53
Posts: 259
Location: Göteborg
http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... nsID=23373

_________________
Klimax DSM Exakt 1.1/D,Akurate K/D, Klimax 350A/D white,Klimax340,Klimax345


Top
   
PostPosted: Tue Sep 06, 2011 17:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Jul 14, 2005 21:05
Posts: 766
Location: Göteborg
http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... nsID=24431

En Klimax DS 2010års modell för 37.807 kr verkar för bra för att vara sant, när en Renew nyss gick för 4.200 pund på Ebay UK.

Kan det vara något skumt?? :?

/mvh

_________________
Inget är självklart


Top
   
PostPosted: Tue Sep 06, 2011 18:30 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat Apr 24, 2010 00:12
Posts: 405
Location: Luleå
bogussite mest troligt.

Är det för billigt... osv :)

"For security reasons we accept only International Bank Wire Transfer (IBAN or T/T) as payment methods for the online orders placed on our website.

Additional payment methods are available ONLY for purchases and local pick up in our Showroom:
- Cash
- Credit Cards (Visa, Mastercard, American Express)
- Direct Deposit

PayPal is not accepted on HiFiKlass.com"

Det känns ju tryggt :D

_________________
Akurate Exakt DSM, Akubarik Exakt
//Alexander


Top
   
PostPosted: Tue Sep 06, 2011 19:08 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
Haha, "security reasons"? Ja, det var ju jättesäkra alternativ i jämförelse :lol:


Top
   
PostPosted: Tue Sep 06, 2011 19:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
Quote:
Den levereras med alla original
tillbehör, manualer och material sjöfart.
Ööhhh...? :D


Top
   
PostPosted: Tue Sep 06, 2011 21:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Mon Feb 25, 2008 01:15
Posts: 114
DelNaja wrote:
Quote:
Den levereras med alla original
tillbehör, manualer och material sjöfart.
Ööhhh...? :D
shipping material...


Top
   
PostPosted: Tue Sep 20, 2011 16:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 20, 2006 04:41
Posts: 1208
http://www.blocket.se/pitea/Linn_Klout_ ... a=1_11&w=3

5000:-/st för två sena kloutar med filterkort. I Piteå och allt,men givetvis så var de sålda :-(

Suck blir 2250D i toppen då tyvärr i stället..

_________________
Tung Old School Linnist


Top
   
PostPosted: Tue Sep 20, 2011 20:07 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Sun Nov 07, 2010 13:54
Posts: 218
Det här verkar ju lite väl billigt va?

http://annonces.ebay.fr/viewad/LINN-AKU ... 5039930500

_________________
NAIM Muso qb


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 951 posts ]  Go to page Previous 158 59 60 61 6264 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited