selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 20, 2024 16:24

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Linn Majik I
PostPosted: Sun Jan 04, 2004 16:18 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Dec 03, 2003 14:45
Posts: 16
Hej :)

Säljer en mycket fin Majik I serienr 0026xx.

Förstärkaren är i nyskick,nypris idag 14500:-.

Mitt pris 4900:-

0920-162 92

Hej så länge
Peder

_________________
*Våga Vara Openminded*


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 04, 2004 18:57 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Reglerna för försäljning var nog inte tillräckligt tydliga, men jag har ändrat det nu.
Komplett serienummer krävs. Anonnsen blir låst om 24h om det inte ändras..

Mvh
Admin

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 04, 2004 23:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Nov 11, 2003 00:31
Posts: 754
Location: Luleå
Vad är vitsen med serienr om man inte skriver ut hela? Se ungefär när den är tillverkad, eller?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 04, 2004 23:52 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
precis...

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 05, 2004 14:32 
Ny Medlem
Ny Medlem

Joined: Wed Dec 03, 2003 14:45
Posts: 16
Hej :)

Jag satte in denna annonsen åt en kompis som inte är *reggad* här.

På internationella forum skriver man ofta serienummer på detta sättet bla pga stöldrisken.
Dvs sätts hela serienumret ut så kan det via exempelvis handlare gå att ta rätt på var apparaten befinner sig,finns även andra sätt.

Skriver man serienumret på detta sätt så kan den seriöst intresserade ändå få en uppfattning av produktens ålder, samt vilka eventuella uppgraderingar som gjorts.

Vid seriös kontakt fås givetvis hela serienumret,man ska vara uppmärksam och misstänksam,Tonläget i Gtb hade ju en stor stöld för ngt halvår sen.Även Stereokompaniet i Umeå blev ju av med nästan allt för ngr år sen.

Jag känner till ngr söderut som haft inbrott i hemmet där just deras Linnsystem blivit stulet,man misstänkte att deras utrustning blivit spårad via nummer.

Trevligt att höras igen *nasoferm*....Tack för senast.

Pga av ovan redovisat så skriver jag inte ut hela serienumret i annonsen,det fås via telsamtal till de som är SERIÖST ;-) intresserade.
Vill du pga detta ta bort annonsen så är det okej för mig,får då annonsera på de andra *sajterna*.
Men fundera på om det inte vore vettigt att kanske ha reglerna som jag beskrev att de fungerar internationellt,just pga det jag relaterar till.

Okej,mitt telnummer finns i annonsen,men apparaten finns ej där/här ;-)).

Hej så länge
Peder

_________________
*Våga Vara Openminded*


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 05, 2004 17:27 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Vettiga synpunkter du har ang. serienummer, vi får fundera på hur man ska hantera detta. Som vanligt finns det två sidor på myntet...tanken med fullständigt serienummer är ju att undvika att stulna saker säljs vidare, men dina synpunkter på det är ju kloka också.

// Daniel


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 06, 2004 00:52 
Avancerad medlem
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Fri Nov 14, 2003 21:50
Posts: 362
Chansen att en ev köpare ska känna till vilka serienr av exempelvis stulna Majik som är ute till försäljning är minimal, däremot kan ju kanske den tidigare rättfäridge ägaren spåra produkten vidare, men då kommer ju godtrosförvärvsbiten in...
Peders förslag är det som tilltalar mig mest, för jag kan inte riktigt förstå vitsen med att basunera ut hela serienumret på nätet då informationen i alla siffror utom de sista två oftast är tillräckliga och jag tror inte att tjyvarna säljer sitt stöldgods på forum som detta, men det kanske bara är mina förhoppningar.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jan 06, 2004 22:58 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 11, 2003 18:36
Posts: 219
Location: Lundabo
Peder47, tackar detsamma. Jag kommer upp till påsk, kanske kan lyssna på lite musik och ta oss en whiskey då ? :)

Vad gäller dina synpunkter så är dom vettiga och genomtänkta.
Jag ska ta upp detta med Sony som jag har utsett till "ansvarig" för Köp/Sälj/Byt.
Jag skulle även vilja ha fler synpunkter på detta och startar därför en tråd på "Diskutera Linn".
Tills vidare låter jag din anonns vara som den är, även om den bryter mot gällande regler.

_________________
"Det enda sättet att över vinna en frestelse, är att ge efter för den" - Oscar Wilde
"Det må väl hända, men det är jävligt trist att vänta tills man har råd att ge efter." - nasoferm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 07, 2004 16:17 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Sun Mar 07, 2004 10:59
Posts: 83
Location: Herrljunga
Vilka uppgraderingar av Majik finns det?
Om det finns en Majik I, så borde finnas en II och en III eller?? :?:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 07, 2004 16:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
spheniscus wrote:
Vilka uppgraderingar av Majik finns det?
Om det finns en Majik I, så borde finnas en II och en III eller?? :?:
Nej namnet anger bara på att det är linjeversonen, inte phonoversonen. Linn har inte gått ut med några uppgradeiringar på Majik vad jag vet.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 07, 2004 16:59 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Joined: Sun Mar 07, 2004 10:59
Posts: 83
Location: Herrljunga
Fler funderingar.
Andra produkter exempelvis Karik och Numerik har ju genomgått förändringar genom åren, exempelvis från hål till ytmonterade komponenter.
Och detta innebär att hela kortet läggs om från grunden, nytt mönsterkort, nya komponenter och detta påverkar ju garanterat produkten. Då Majik har funnits med några år så borde detta vara en trolig förändring det är nämligen billigare att tillverka på det sättet. :?:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 07, 2004 18:24 
Site Admin
Site Admin

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:14
Posts: 2784
Location: Uppsala
spheniscus wrote:
Fler funderingar.
Andra produkter exempelvis Karik och Numerik har ju genomgått förändringar genom åren, exempelvis från hål till ytmonterade komponenter.
Och detta innebär att hela kortet läggs om från grunden, nytt mönsterkort, nya komponenter och detta påverkar ju garanterat produkten. Då Majik har funnits med några år så borde detta vara en trolig förändring det är nämligen billigare att tillverka på det sättet. :?:
Såna funderingar tas allra helst i en egen tråd, men låt gå ;)

Jag hänvisar till den utmärkta sidan http://www.silicon.nu/linn/ för alla möjliga dylika funderingar. Angående Majik sägs: Linn Helpline said in December 2002: "there has been no sonic improvements made to them since its launch"


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited