selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sat Apr 20, 2024 01:09

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon Sep 28, 2020 11:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 631
Location: Hökerum
Komplett Karousel kit och rem (Nytt i Kart)
Normalt ingår inte rem i kitet.

SÅLD !


Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts

Stack Audio Linn LP 12 Black Signature

https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Last edited by LinnArts on Thu Oct 01, 2020 13:06, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: Thu Oct 01, 2020 11:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1180
Location: Lerum/Göteborg
Lite märkligt begärt pris då Linns prislista säger:
Karousel lager (och innertallrik) för Majik, Kore eller Keel innerchassie. 9910
Utbytesrem för Linn skivspelare 680

För 10590 får jag alltså detta monterat av AD inkl en ny rem. Men du kanske monterar också för ditt pris? Men då borde man kunna pruta bort frakten eftersom det blir ett besök?
Att rem inte ingår är väl att den är oförändrad skulle jag tro dvs behöver bara bytas vid behov?


Top
   
PostPosted: Thu Oct 01, 2020 13:07 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Mon Jul 31, 2017 21:09
Posts: 631
Location: Hökerum
Hej
Jag vet vad Linns Prislista säger i England där också detta är inköpt och i priset ingår frakt worldwide.
Förövrigt är det redan sålt till USA så ändrar det nu.

Rem ingår inte i std kittet vilket är dåligt då gemene man tror att den håller och ger performance i upp till 10 år vilket är humbug i min mening.
Har varit med och bytt ut remmar som är ca 5 år och uppåt på Karouselkit som är slitna, därför anser jag att man skulle skicka med en rem i priset.
Detta är inte så för att de håller längre än de förra utan det är för att spara in och för att dealern skall få sälja en ny, Typiskt Linn
Vi som har köpt Cirkus kit vet historien att man hela tiden plockat bort saker ur kittet och behållit priset på hela.

Iom att jag inte är en Linn Dealer så har jag inte samma saker och samma priser som Linn i Sverige utan jag har bara mina egna regler att följa.

Vad det gäller priser för Karousel i Sverige så kostar det 9910 kr + rem 680 kr och resten är frakt vilket jag brukar ta ut gör inte din dealer det om hen skickar ngt till dig ?
Montage ingår ej i mitt pris då detta kostar 800 kr / tim vilket är ett skäligt pris för ett proffsigt utfört jobb.

Remmen på en Linn är en av de mest kritiska delar på Lp 12an för att få ut mesta möjliga ur spelaren, att inte byta den när man uppgraderar från 10 K tycker jag är ett dåligt förslag men givetvis upp till kund/ägare/dealer men sen påstå att det låter otroligt bra med en rem som är 5-10 år då hänger jag inte med.


Lennart/LinnArts

_________________
LinnArts

Stack Audio Linn LP 12 Black Signature

https://www.linnarts.se
lennart@linnarts.se


Top
   
PostPosted: Fri Oct 02, 2020 15:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Mar 21, 2004 15:34
Posts: 1180
Location: Lerum/Göteborg
Kanske var otydlig men jag får en Karousel för 9910:- inkl montering i min LP12, sen kan jag välja att köpa en rem av honom för 680:-
Han tar antagligen ut för frakt om han skickar men jag har alltid besökt honom så ingen aning.


Top
   
PostPosted: Fri Oct 02, 2020 16:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Var ockå förvånad av begärda priset och nu ännu mera förvånad över att någon betalar det. Dessutom från USA. Märkligt. Varför?
Jag försökte sälja min Karousel i ca fyra - sex veckor genom annons på internet. Inget intresse.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited